چرا اشکانیان در تاریخ جهان به جنگاوری مشهور بودند
چرایی شهرت اشکانیان به جنگاوری در تاریخ جهان را پاسخ داده ایم
در ادامه می توانید دقیق ترین و صحیح ترین پاسخ ها را مشاهده کنید.
با قسمت آموزش مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.
پاسخ: چرا اشکانیان در تاریخ جهان به جنگاوری مشهور بودند؟
پاسخ به این سوال: اشکانیان (اشکانیان) در تاریخ جهان به جنگاوران مشهور بودند و در سوارکاری و تیراندازی مهارت زیادی داشتند. ارتش متشکل از پیاده نظام و سواره نظام بود.
با استفاده از اینترنت مطالعه کنید
دانش آموزان می توانند با تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه به کلاس درس دسترسی داشته باشند.
برای استفاده بهتر و یادگیری بهتر حتما توصیه ها را دنبال کنید.
اگر درس می خوانید سعی کنید تمرکز داشته باشید و اینترنت را غیر از کلاس های آنلاین خاموش کنید.
اینترنت تمرکز را کاهش می دهد.
افزایش تمرکز
سعی کنید تمرکز خود را در طول درس افزایش دهید.
با گذشت زمان، این به شما توانایی زیادی برای خواندن درس ها می دهد.
برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.
بازی های فکری، تشویق کودک به حل سوالات مختلف، تمرکز بر روی چیزهای مختلف، مثلا یک میوه خاص و غیره. می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند.
فواصل مطالعه
به طور مداوم و کوتاه مدت مطالعه کنید.
به عنوان مثال، هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید تا مغز شما بتواند اطلاعات جدید را به درستی دریافت کند.
از طرفی در این مدل مطالعه تمرکز افزایش و یادگیری افزایش می یابد.
حتما بین دوره های مطالعه به خوبی استراحت کنید تا ظرفیت یادگیری شما افزایش یابد.
استراحت نقش مهمی در مطالعه دارد.
اهمیت آرامش روانی در مطالعات
ذهن ما اگر آرام باشد آماده یادگیری است.
معمولا ذهن در حالت آرام ظرفیت زیادی دارد پس سعی کنید استرس را از خود دور کرده و تمرکز کنید.
اگر ذهن شما با موضوع خاصی درگیر است، سعی کنید چند دقیقه تمرکز کنید و آن موضوع را از ذهن خود خارج کنید.
تنوع در دوره ها
هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت باید رشته تحصیلی خود را تغییر دهید.
زیرا اگر تمام زمان مطالعه خود را در یک روز صرف یک موضوع خاص کنید، پس از دو ساعت اول سرعت مطالعه شما کاهش می یابد.
کارایی مغز نیز با مطالعه طولانی مدت یک درس کاهش می یابد و سیر نزولی خواهد داشت.
بنابراین لازم است در برنامه مطالعاتی یک روزه خود ترکیبی از چند درس باشد.
مطالعه دفترچه یادداشت در شروع زایمان
قبل از شروع مطالعه، نگاهی به کل مقاله بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.
زیرا شما پیش زمینه ذهنی خواهید داشت و می دانید موضوع چیست.
هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید
شما باید در مطالعه، یعنی مطالعه، یادداشت و یادداشت برداری فعال باشید.
این حاشیه نویسی هنگام پیمایش بسیار مفید است.
توانایی گوش دادن
شما کلمات و صداها را می شنوید، اما این بدان معنا نیست که آنها را درک می کنید.
اگر می خواهید گوش کنید، سوال فرق می کند. هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر درک می کنید.
با قاطعیت می توان گفت که ناتوانی در گوش دادن علت بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است.
راه درست برای مطالعه مهارت های تقاضا
سوالات شما دقت، ظرافت، دقت و توانایی شما در یادگیری را نشان می دهد.
از پرسیدن و پرسیدن سوال در زمان مناسب نترسید.
در این زمینه مطالعه مقاله مهارت سوال پرسیدن می تواند مفید باشد.
تعیین هدف
قبل از مطالعه باید برای خود یک هدف تعیین کنید، یعنی برای چه هدفی می خواهید این درس را مطالعه کنید، آیا فقط نکات اصلی درس را می خواهید یا قصد دارید تمام محتوای کتاب را درک کنید.
خواندن
وقتی همه ما درس می خوانیم منظورمان یادگیری، فهمیدن، حفظ کردن و حفظ درس است، به همین دلیل سعی می کنیم کتاب و جزوه را خط به خط بخوانیم، حفظ کنیم و در ذهن خود تکرار کنیم.
در حالی که هدف از مرحله خواندن، یادگیری و حفظ مطالب نیست.
هدف از مرحله خواندن فقط درک و انتقال اطلاعات از کتاب به یادداشت هاست.
فکر
سعی کنید در حین مطالعه به مطالب و مثال ها فکر کنید و تصویر ذهنی از مطالب بدست آورید.
حفظ کردن
پس از گذراندن دو مرحله قبل، یعنی مطالعه و تأمل، سعی کنید مطالب مهم را به خود بگویید.
مطالب مطالعه شده را به زبان خودتان و به نحوی که بیشتر مناسب شما باشد بازگو کنید.
حفظ کردن به شما کمک می کند تا قسمت هایی را که خوب یاد نگرفته اید شناسایی کرده و دوباره بخوانید.
مرور
وقتی همه فصل ها را خواندید، مطالب مطالعه شده را در فواصل زمانی مناسب مرور کنید.
مهمترین قسمت مطالعه که باعث ثبت اطلاعات در لایه های زیرین ذهن و جلوگیری از فراموشی می شود، مسیریابی است.
تقویت ذهنی
شما می توانید راه هایی برای بهبود سلامت روان خود و تقویت روحیه خود بیابید. روحیه شجاعت و شجاعت را در خود تقویت کنید، خوش بین و مصمم باشید تا سطح تسلط شما افزایش یابد.
افکار مزاحم را کنترل کنید
در میان موانع تمرکز، افکار مزاحم نقش مهم تری دارند.
معمولا این افکار منشأ ذهنی و درونی دارند که باید از آنها دوری کرد و کنترل کرد.
این عوامل عبارتند از به خاطر سپردن خاطرات تلخ و شیرین یا غرق شدن در تخیلات یا چیزهایی مانند احساس درد، رنج، غم، نگرانی، گرسنگی و تشنگی یا سرما و گرما، ترس، خشم و شادی، سردرد و ….
منبع: Bahalmag
دسته بندی :
تحصیلات
درس 20 مطالعه هفتم با پاسخ
سوالات متنی مطالعات اجتماعی
نام درس: امپراتوری های ایران موضوع: سوالات متنی پایه هفتم
سوال درس 20 مطالعات اجتماعی هفتم
سوالات مطالعاتی هفتم / درس بیستم :: امپراتوری های ایرانی
توجه: در این مقاله ۲ مجموعه سوال متنی را برای شما آماده کرده ایم.
مجموعه اول سوالات: تعداد برای مطالعه سریعتر درس کمتر است (بیشتر دانش آموزان با این سوالات نمره بالای 19 گرفتند). وقت یا صبر شما به عنوان یک دانش آموز؛ آنچه برای شما راحت تر است را بخوانید. تعداد سوالات نوبت اول: 20 تعداد سوالات نوبت دوم 30 سوال می باشد
1- سبک حکومت در ایران باستان چگونه بوده است؟
پاسخ: در ایران باستان سبک. حکومت سلطنتی بود. در آغاز سلطنت، پادشاهان در حضور بزرگان کشور تاج گذاری کردند و بر تخت کاخ نشستند. شاه قدرت مطلق داشت و همه باید از او اطاعت می کردند. حکومت ارثی بود، یعنی از پدر به پسر به ارث می رسید. البته گاهی بر سر جانشینی شاه و به قدرت رسیدن آن چنان اختلاف نظرهای شدیدی وجود داشت که حتی به کشتار مردم، جنگ و خونریزی منجر می شد.
2- به گفته پادشاهان ایران باستان، منصب سلطنتی چه بوده است؟
پاسخ: پادشاهان ایران باستان خود را برگزیده بهشت و نماینده اهورامزدا می دانستند و معتقد بودند که به فرمان او حکومت می کنند. در بیشتر کتیبه های باقی مانده جملاتی وجود دارد که این مشکل را نشان می دهد. البته این عقیده نیز وجود داشت که اگر شاه از مسیر قانون و عدالت خارج شود، حمایت اهورایی از او سلب میشود و بزرگان و پارسایان میتوانند شاه را عزل یا عزل کنند.
3- پادشاهان بر چه اموری تسلط مطلق داشتند
پاسخ: پادشاهان بر امور اداری و نظامی و مذهبی تسلط مطلق داشتند.
4- دستورات شاه چگونه بود؟ و احکام مهم چه معنایی داشتند؟
پاسخ: این احکام قوانینی بود که قرار بود در سراسر کشور اجرا شود و هیچکس از آنها سرپیچی کند. مهرهای مخصوص شاه بر احکام و نامه های مهم الصاق می شد.
5- چرا قدرت و نفوذ شاهان در دوره اشکانیان مانند سایر پادشاهان ایران باستان نبود؟پاسخ: زیرا در آن دوره خاندانهای محلی از نفوذ و قدرت زیادی برخوردار بودند و شاهان مجبور بودند در امور اداری با آنها مشورت می کردند. کشور
6- در دوره اشکانیان چند مجلس برای تصمیم گیری ایجاد شد؟
7- دلیل وجود مشاغل و مناصب مختلف برای اداره کشور در حکومت های ایران باستان چه بوده است؟
پاسخ: قلمرو وسیع.
8- زندگی شاهان چگونه بوده و مخارج زندگی آنها چگونه تامین می شده است؟
پاسخ: زندگی پادشاهان بسیار گران بود. گاهی اوقات آنها صدها خدمه را استخدام می کردند. نحوه مصرف درآمدهای کشور به نظر پادشاهان بستگی داشت. مخارج سنگین دربار از طریق اخذ مالیات از مردم تأمین می شد. غالباً شاهان به ثروت اندوزی مشغول بودند و نه تنها به فکر آسایش مردم نبودند بلکه به آنها ظلم می کردند.
9- مناصب مهم حكومت را پس از منصب شاه نام برده و وظايف آنها را ذكر كنيد.
پاسخ: وزير اعظم بعد از شاه مهمترين منصب بوده و امور اداري كشور را عهده دار بوده است.
منشي و منشي در کارهای اداری و مالی و نامه نگاری انجام می دادند و گاه چندین زبان بلد بودند
ماموران مخفی شاه برای اولین بار در زمان داریوش افرادی را به عنوان مأمور مخفی انتخاب می کردند که به آنها چشم و گوش شاه شاه می گفتند. . ماموران مخفی پادشاهان گزارش هایی از نقاط مختلف کشور تهیه و به دست شاه می رساندند
10-تقسیمات کشوری را برای اولین بار چه کسانی انجام دادند و این تقسیمات چگونه بود؟
پاسخ: ایرانیان برای اولین بار زمین را به قسمت های مختلف تقسیم کردند. مثلاً داریوش برای اداره بهتر کشور را به 23 قسمت تقسیم کرد. هر قسمت یک ایالت نامیده می شد. آنها برای هر ایالت یک شهردار انتخاب می کردند که معمولاً یک مقام دولتی یا یکی از اعضای خانواده شاه بود. هر بخش از مرکز فرماندهی یا پایتخت دستور می گرفت و موظف بود همه چیز را طبق توصیه شاه انجام دهد.
11- پایتخت های دولت های پیشین ایران را نام ببرید
پاسخ: ماد همدان (هگمتانه)
شوش هخامنشی (پایتخت زمستانی) – همدان (پایتخت تابستانی) – تخت جمشید – بابل 757575999988
12- شهری که پادشاهان به عنوان پایتخت انتخاب می کردند چه ویژگی هایی داشت؟
پاسخ: پایتخت ها معمولاً شهرهای بزرگ و پرجمعیت بودند و پادشاهان در آن کاخ های بزرگ و ساختمان های عظیم می ساختند.
13- علت حملات و حملات پی در پی دشمنان علیه ایران چه بود؟
14-چرا دولت های ایران باستان ارتش و نیروی نظامی بزرگی ایجاد کردند؟
پاسخ: در غرب، دولت های یونان و روم به خاک ایران دست درازی کرده اند. به همین دلیل دولت های ایران باستان لشکری بزرگ به وجود آوردند. و نیروی نظامی برای دفاع از مرزهای ایران.
15- ساکنان ایران باستان از چه سنی فرزندان خود را برای جنگ و شکار آماده می کردند؟
پاسخ: ساکنان ایران باستان زمانی که به سن نوجوانی رسیدند، آنها را با زره پوشانده و کمربندهای چرمی را برای شرکت در جنگ و شکار به کمر می بستند. .
16 – پادشاهان چه زمانی آموزش نظامی می دیدند؟
پاسخ: پادشاهان نیز از دوران نوجوانی آموزش نظامی می دیدند و در اکثر جنگ ها خود فرماندهی جنگ را بر عهده می گرفتند.
17- چرا اشکانیان در تاریخ جهان به جنگاور معروف بوده اند؟
پاسخ: اشکانیان (اشکانیان) در تاریخ جهان به جنگاوران معروف بودند و در اسب سواری و تیراندازی مهارت زیادی داشتند. ارتش از پیاده نظام و سواره نظام تشکیل شده بود.
18- ابتکار بزرگ داریوش هخامنشی در زمینه آموزش ارتش و هنرهای نظامی چه بود؟ و خصوصیات آن را ذکر کنید.
پاسخ: علاوه بر بدن منظم، بدن جاویدان نیز تشکیل داد. تعداد اعضای بدن جاویدان ده هزار نفر بود که به گروه های ده نفری تقسیم شد. این بدن جاودانه یا جاودانه نامیده می شد. زیرا هرگاه یکی از افراد جان خود را از دست می داد، رزمنده دیگری که ذخیره بود جای آنها را می گرفت و از تعداد آنها کاسته نمی شد، در این دوران خدمت در پیکر جاویدان بزرگترین آرزوی جوانان فارس بود.
19- در میان نوآوری های ایرانیان در زمان جنگ، از چه ابزار و آلاتی استفاده می شد؟
پاسخ: یکی دیگر از ابداعات ایرانی ها اختراع تانک سادار بود. این ارابه مجهز به شمشیرهای تیز در هر طرف و ابزار داس مانند بود. در مرکز و حرکت از دو طرف، همه چیز را بر سر راه اسب ها برید. همچنین بنا به دستور کوروش برج های گرد یا برج های چوبی بلند چرخ دار می ساختند. این برج ها متحرک بودند و کمانداران داخل آن قرار می گرفتند و در مواقع لزوم از بالای برج ها به سمت دشمن شلیک می کردند. این برج ها توسط تعداد زیادی اسب کشیده می شد.
20- نیروی دریایی ایران باستان در کدام آبها تردد می کرد؟
پاسخ: ایرانیان باستان نیروی دریایی داشتند و کشتی های آنها از خلیج فارس به سمت دریای مدیترانه حرکت می کردند.
❤ همگام با درس ❤
سوالات مجموعه دوم برای آمادگی بیشتر در آزمون
1_ پادشاهان ایران باستان نماینده چه کسانی می دانستند؟
پاسخ: اهورا مزدا
2- داریوش برای اداره بهتر کشور را به 23 قسمت تقسیم کرده بود و هر قسمت را ایالت می نامیدند.
3_ پایتخت مادها کجا بوده
پاسخ: همدان یا هگمتانه
4_ حکومت در ایران باستان چگونه بود؟
پاسخ: در ایران باستان حکومت یک پادشاهی بود. در آغاز سلطنت، پادشاهان در حضور بزرگان کشور تاج گذاری کردند و بر تخت کاخ نشستند. شاه قدرت مطلق داشت و همه باید از او اطاعت می کردند. سلطه ارثی بود و معمولاً از پدر به پسر منتقل می شد. البته گاهی بر سر جانشینی شاه و به قدرت رسیدن اختلافات شدیدی وجود داشت و حتی به کشتار مردم، جنگ و خونریزی منجر می شد.
5_ به گفته پادشاهان ایران باستان، منصب سلطنتی چه بوده است؟
پاسخ: پادشاهان ایران باستان خود را برگزیدگان بهشت و نماینده اهورامزدا می دانستند و معتقد بودند که از دستور او اطاعت می کنند. در بیشتر کتیبه های باقی مانده جملاتی وجود دارد که این مشکل را نشان می دهد. همچنین این عقیده وجود داشت که اگر شاه از مسیر قانون و عدالت خارج شود، حمایت اهورایی از او سلب میشود و بزرگان و پرهیزگاران ممکن است او را عزل یا عزل کنند.
6- پادشاهان بر چه اموری اختیار مطلق داشتند
پاسخ: پادشاهان بر امور اداری و نظامی و دینی اختیار مطلق داشتند.
7_ پایتخت هخامنشیان کجا بوده؟
پاسخ: حوش و همدان
8_ پایتخت اشکانیان کجا بود؟
9- فرمان شاه چه بود؟ و احکام مهم چه معنایی داشت؟
پاسخ: این احکام قوانینی بود که باید در سراسر کشور اجرا می شد و هیچکس از آنها سرپیچی نمی کرد. مهرهای مخصوص شاه بر دستورات و نامه های مهم الصاق می شد.
10_ چرا قدرت و نفوذ شاهان در دوره اشکانی مانند دیگر پادشاهان ایران باستان نبوده و شاهان باید در امور اداری کشور با آنها مشورت می کردند.
11_ در دوره اشکانیان چند مجلس برای تصمیم گیری ایجاد شد؟
12_ پایتخت ساسانیان کجا بود؟
13_ لشکر جاودانه ابتکار کدام پادشاه بود؟
پاسخ: داریوش
14_ دلیل وجود مشاغل و مناصب مختلف برای اداره کشور در حکومت های ایران باستان چه بود؟
پاسخ: قلمرو وسیع
15_ زندگی پادشاهان چگونه بود و هزینه زندگی آنها چگونه بود؟
پاسخ: زندگی شاهان بسیار گران بود. گاهی اوقات آنها صدها خدمه را استخدام می کردند. نحوه مصرف درآمدهای کشور به نظر پادشاهان بستگی داشت. هزینه های سنگین دربار از طریق اخذ مالیات از مردم تأمین می شد. بیشتر پادشاهان نه تنها به جمع آوری ثروت و آسایش مردم اهمیت نمی دادند، بلکه به آنها ظلم می کردند. البته گاهی به ندرت پادشاهانی پیدا می شدند که سعی می کردند عادلانه رفتار کنند.
16_ مقامات عالی دولتی را به نام شاه نام ببرید و وظایف آنها را بنویسید.
مقاموظایفوزیر بزرگمهمترین مقام بعد از شاه و مسئول کارهای اداری مملکت بود.رئیس دربار یا تشریفاتمسئول رسیدگی به کارهای کاخ شاهی (مراسم و جشنهای مختلف، انبار و ذخیره کردن محصولات غذایی در کاخ، توزیع جیره∗ کارکنان، نظارت بر کار هنرمندان، صنعتگران داخل کاخ و.._ بودمنشیان و دبیرانکارهای اداری و مالی و نوشتن نامهها برعهده آنها بود و گاه به چند زبان آشنایی داشتند.مأموران مخفی شاهاولین بار در زمان داریوش افرادی به عنوان مأمور مخفی انتخاب شدند که به آنها چشم و گوشهای شاه میگفتند. مأموران مخفی شاهان از قسمتهای مختلف کشور گزارش تهیه میکردند و به شاه میدادند.
17_ پایتخت دولت های سابق ایران را ذکر کنید.
نام حکومتنام پایتختمادهاهمدان (هگمتانه)هخامنشیانشوش (پایتخت زمستانی)
همدان (پایتخت تابستانی)
تخت جمشید
باِبلاشکانیانصد دروازه (دامغان) و تیسفونساسانیانگور (فیروزآباد) و تیسفون
18_ شهری که پادشاهان به عنوان پایتخت انتخاب می کردند چه ویژگی هایی داشت؟
پاسخ: پایتخت ها معمولاً شهرهای بزرگ و پرجمعیت بودند و پادشاهان در آن کاخ های بزرگ و ساختمان های عظیم می ساختند.
19_ علت حملات و حملات پی در پی دشمن به ایران غرب چه بود.
20_ چرا دولتهای ایران باستان لشکر و لشکر بزرگی ایجاد کردند؟
پاسخ: از غرب دولتهای یونان و روم به خاک ایران و از شرق قبایل بیابانی به ایران حمله کردند. به همین دلیل دولت های ایران باستان ارتش و نیروی نظامی مجهز و قدرتمندی برای دفاع از مرزهای ایران ایجاد کردند.
21_ پادشاهان از چه زمانی آموزش نظامی می دیدند؟
پاسخ: پادشاهان از دوران نوجوانی آموزش نظامی می دیدند و در برخی جنگ ها خود فرماندهی جنگ را بر عهده می گرفتند.
22_ چرا در تاریخ جهان اشکانیان به جنگاور معروف بوده اند؟
23_ ابتکار بزرگ داریوش هخامنشی در زمینه آموزش ارتش و فنون نظامی چه بود؟ و مشخصات آن را بنویسید
پاسخ: یکی از ابتکارات بزرگ داریوش هخامنشی، تشکیل «ارتش جاویدان» علاوه بر ارتش منظم بود. تعداد اعضای سپاه جاویدان ده هزار نفر بود که به گروه های ده نفری تقسیم شدند. این جسد را جاودانه یا جاودانه می نامیدند زیرا هر بار که یکی از افراد کشته می شد، جنگجوی دیگری که ذخیره بود جای او را می گرفت و از تعداد آنها کاسته نمی شد. در این دوران خدمت در لشکر جاوید بزرگترین آرزوی جوانان فارس بود.
24_ از نوآوری های ایرانیان در زمان جنگ، از کدام ابزار و آلات استفاده می شد؟ این ارابه در هر طرف مجهز به شمشیرهای تیز و چاقوهای داسی شکل بود و هنگامی که از دو طرف حرکت می کرد، هر چیزی را که سر راه اسب ها بود، تکه تکه می کرد. همچنین به دستور کوروش برج ها یا برج های بلند چوبی و چرخ دار ساختند. این برجها متحرک بودند و کمانداران داخل آن قرار میگرفتند و در صورت لزوم از بالای برجها به سمت دشمن شلیک میکردند. این برج ها توسط اسب های زیادی کشیده می شد.
25_ نیروی دریایی ایران باستان در چه آبهایی حرکت می کرد؟
پاسخ: کشتی های آنها از خلیج فارس به سمت دریای مدیترانه حرکت کردند.
26- پایتخت ساسانیان کدام شهر بوده است؟
الف) تخت جمشید ب) شوش ج) صد دروازه د) تیسفون
پاسخ: د) تیسفون
27_ اشکانیان در تاریخ جهان به این امر معروف بودند؟
الف) معماری ب) جنگ ج) مدیریت دولتی د) کشاورزی
پاسخ: ب) جنگ
28- در ایران باستان چه کسی می توانست شاه را عزل یا عزل کند؟
الف) معلمان و موبدان ب) بزرگان و معلمان ج) بزرگان و موبدان د) منشی ها و روسای دربار: ج) بزرگان و موبدان.
29_ تهیه گزارش از نقاط مختلف کشور از وظایف چه کسانی در دوره ساسانیان بوده است؟
30- پایتخت مادها کدام شهر بوده است؟
الف) صد دروازه ب) همدان (هگمتانه) ج) تیسفون د) تخت جمشید
پاسخ: ب) همدان (هگمتانه)
» همچنین در ادامه سوالات توصیه می شود از پاسخ درس 20 مطالعات هفتم و همچنین برای سوالات درس زیر از سوالات درس 21 مطالعات هفتم دیدن فرمایید.
برای مشاهده سوالات و توضیحات کتاب های خود؛ به سادگی نام درس یا شماره صفحه آن را با عبارت Lesson Syngam در گوگل جستجو کنید.