چرا به جیمیل من پیام نمیاد
اگر در دانلود ایمیلها از حساب Gmail قدیمی خود با مشکل مواجه هستید، یا اگر ایمیلها پس از وارد کردن گم یا حذف شدند، نکات زیر را دنبال کنید.
اگر فقط ایمیل جدید را می خواهید، به جای آن یک خبرنامه خودکار راه اندازی کنید.
ابتدا این رفع سریع را امتحان کنید
اگر در وارد کردن آدرس ایمیل خود مشکل دارید، مراحل زیر را امتحان کنید. پس از امتحان هر یک از موارد، بررسی کنید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.
بررسی کنید که رمز عبور صحیح را وارد کرده اید.
بررسی کنید که حسابی که میخواهید از آن وارد کنید هنوز فعال است.
آدرس ایمیلی را که می خواهید از آن وارد کنید حذف و دوباره اضافه کنید. مراحل کار به شرح زیر است:
در رایانه، Gmail را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی تنظیمات کلیک کنید تا همه تنظیمات را ببینید.
روی تب Accounts و import یا Accounts کلیک کنید.
در بخش «بررسی ایمیلها از حسابهای دیگر»، آدرس ایمیلی را که از آن وارد میکنید حذف کنید و دوباره آن را اضافه کنید.
اگر مراحل بالا مشکل شما را حل نکرد، بررسی کنید آیا برنامهای که Gmail برای دریافت ایمیل از حسابهای دیگر استفاده میکند، مشکلی دارد یا خیر.
مشکلات پیوند دادن به حساب دیگر را برطرف کنید
نوع حسابی را که برای وارد کردن از آن مشکل دارید انتخاب کنید:
ارائهدهنده ایمیلی متفاوت
اگر در وارد کردن ایمیل از حساب ایمیل دیگری مانند Outlook یا Yahoo مشکل دارید، تنظیمات دیگر حساب ایمیل خود را بررسی کنید. موارد زیر را بررسی کنید:
نام سرور POP ایمیل دیگر باید همان نامی باشد که در Gmail وارد کرده اید
یکی دیگر از برنامه های ایمیل برای ذخیره پیام ها در سرور استفاده می شود
پورت تعریف شده 110 یا 995 است
اگر وارد کردن اطلاعات صحیح مشکل را حل نکرد، یا اگر ارائه دهنده دیگر شما اجازه دسترسی به POP را نداد، با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.
یک نشانی Gmail متفاوت
اگر در وارد کردن ایمیل از یک آدرس Gmail دیگر، از جمله محل کار، تحصیل، یا سازمان دیگری با مشکل مواجه هستید، این مراحل را امتحان کنید.
تنظیمات دسترسی را تغییر دهید
اگر Gmail را طوری پیکربندی کردهاید که دیگر برنامهها و حسابهای خاصی را مسدود نکند، ممکن است ویژگی واردات فعال باشد. اجازه دسترسی به حساب خود را در حسابی که از آن وارد می کنید، بدهید.
تنظیمات POP را بررسی کنید
مرحله 1: مطمئن شوید که POP در حسابی که می خواهید از آن وارد کنید فعال باشد.
در رایانه، حساب ایمیل خود را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی “تنظیمات” کلیک کنید مشاهده همه تنظیمات.
برگه “بازاریابی و POP/IMAP” را باز کنید.
در بخش «دانلود پاپ»، بررسی کنید که «POP فعال است» نمایش داده شود.
مرحله 2: تنظیمات واردات را در حسابی که می خواهید وارد کنید بررسی کنید.
در رایانه، Gmail را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی “تنظیمات” کلیک کنید مشاهده همه تنظیمات.
تب “حساب ها و واردات” را باز کنید؛
در بخش «بررسی ایمیلها از حسابهای دیگر»، حسابی را که میخواهید از آن وارد کنید، انتخاب کنید.
حتما از تنظیمات زیر استفاده کنید:
نام کاربری: آدرس ایمیل کامل (به عنوان مثال [email protected])
رمز عبور: رمز عبور جیمیل
سرور POP: pop.gmail.com
بندر: 995
یک کپی از پیام بازیابی شده را در سرور بگذارید: بدون علامت
همیشه هنگام بازیابی ایمیل ها از اتصال ایمن (SSL) استفاده کنید: علامت زده شده است
اگر بعد از 2 ساعت ایمیل دریافت نکردید، مشکلات دیگر را بررسی کنید.
سایر مشکلات دریافت ایمیل
اگر با هر یک از مشکلات زیر مواجه شدید، بعداً دوباره امتحان کنید یا با ارائه دهنده ایمیل دیگر خود تماس بگیرید:
ارتباط منقضی شد
اتصال بازنشانی شده است
شما بیش از یک بار ایمیل دریافت می کنید
ایمیل ها به ترتیب اشتباه دریافت می شوند
پس از توقف واردات همچنان ایمیل های جدیدی دریافت خواهید کرد
برای مسائل زیر این مراحل را دنبال کنید. اگر این مراحل جواب نداد، بعداً دوباره امتحان کنید یا با ارائه دهنده ایمیل دیگر خود تماس بگیرید.
خطای خواندن
قدیمی ترین ایمیلی که وارد نشده است را حذف یا منتقل کنید.
خط خالی
به دنبال ایمیلی باشید که فقط یک نقطه در یک خط داشته باشد. این ایمیل را حذف کنید
پیامهای بسیار زیادی در سرور دیگر هستند
حساب دیگر شما بیشتر از آن چیزی است که جیمیل بتواند از عهده آن برآید، ایمیل دارد. می توانید کارهای زیر را انجام دهید:
ایمیل ها را از صندوق ورودی دیگر خود حذف کنید
برخی از ایمیل ها را از صندوق ورودی به پوشه ها منتقل کنید
بعضی از ایمیلها دریافت نمیشوند
ایمیل خود را پیدا کنید:
در رایانه خود، Gmail را باز کنید؛
در نوار جستجوی بالا، عبارت “in:anywhere” را وارد کنید و عبارات جستجو را وارد کنید.
Return یا Enter را فشار دهید.
همچنین میتوانید ایمیلهایی را که به پوشههای دیگر حساب ایمیل شما وارد نشدهاند، بررسی کنید.
من نمی توانم ایمیل ها را بعد از وارد کردن پیدا کنم
اگر برخی از ایمیلها پس از وارد کردن گم شدند، مراحل زیر را بررسی کنید. پس از انجام هر مرحله، بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
مرحله ۲: اندازه ایمیلهایتان را بررسی کنید
Gmail نمی تواند ایمیل هایی با حجم 150 مگابایت یا بزرگتر (از جمله پیوست های آنها) وارد کند.
در اینجا نحوه جستجوی ایمیل ها بر اساس اندازه در Gmail آمده است:
جیمیل را باز کنید؛
در قسمت جستجو:
برای جستجوی ایمیل ها بر اساس اندازه، اندازه: و سپس اندازه را بر حسب بایت تایپ کنید. به عنوان مثال: اندازه: 1,000,000 (سایز 1,000,000)
برای جستجوی ایمیلهای بزرگتر از اندازه معین، عبارت «بیشتر از:» را تایپ کنید و سپس اندازه را به بایت وارد کنید. به عنوان مثال: بزرگترین: 10 میلیون (بزرگترین: 10 مگابایت)
برای جستجوی ایمیل های کوچکتر از اندازه معین، عبارت “smaller than:” را تایپ کنید و سپس اندازه را به بایت بنویسید. به عنوان مثال: کوچکترین: 10M (کوچکترین: 10MB)
برای بررسی اندازه ایمیلهای ارائهدهنده دیگری مانند Outlook یا Yahoo، با پشتیبانی مشتری ارائهدهنده دیگر تماس بگیرید.
مرحله ٣: تنظیمات حسابتان را بررسی کنید
در رایانه خود، Gmail را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی “تنظیمات” کلیک کنید مشاهده همه تنظیمات.
تب “حساب ها و واردات” را باز کنید؛
در بخش «وارد کردن ایمیلها و مخاطبین»، بررسی کنید که آیا واردات نمایش داده میشود.
اگر Import در قسمت Import emails and contacts ظاهر میشود، اما نمیتوانید پیامها را پیدا کنید، حساب قدیمی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا از POP استفاده میکند یا خیر. اگر چنین است، ممکن است به این معنی باشد که سرویس گیرنده ایمیل قدیمی شما، پیامها را قبل از انتقال به Gmail حذف کرده است.
اگر Import در بخش Import emails and contacts ظاهر نشد، به بخش بعدی بروید.
مرحله ۴: مشکلات مربوط به وارد کردن را بررسی کنید
در رایانه خود، Gmail را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی “تنظیمات” کلیک کنید. مشاهده تمام تنظیمات حساب و وارد کردن.
به دنبال بخش «بررسی ایمیلها از حسابهای دیگر» بگردید. اگر Import در اینجا نمایش داده شد، روی ویرایش اطلاعات کلیک کنید.
بررسی کنید که آیا کادر “یک کپی از پیام های بازیابی شده در سرور باقی بماند” علامت زده شده است.
اگر این کادر علامت زده شده باشد، ممکن است ایمیلها قبل از شروع وارد کردن از حساب قدیمی شما حذف شده باشند.
اگر علامت کادر را بردارید، ایمیلها در حساب قدیمی شما نیستند. ممکن است ایمیلها قبل از شروع فرآیند واردات از حساب قدیمی شما حذف شده باشند.
شما هنوز مشکل دارید
اگر هنوز مشکل دارید، تنظیمات حساب خود را بررسی کنید، با ارائه دهنده ایمیل شخص ثالث خود تماس بگیرید یا سؤال خود را در انجمن راهنمای Gmail بپرسید.
اگر نمیتوانید پیامهای متنی ارسال یا دریافت کنید، یا برای ورود به پیامها مشکل دارید، پیشنهادات زیر را امتحان کنید:
رفع مشکلات اتصال پیام
اگر اعلانی دریافت کردید که رایانه نمیتواند به پیامها وصل شود، این مراحل را امتحان کنید:
در تلفن، Wi-Fi را غیرفعال و دوباره فعال کنید.
مطمئن شوید که تلفن و کامپیوتر شما با یک سیگنال قوی به اینترنت متصل هستند. اگر مشکل اتصال دارید، گوشی را ریستارت کنید.
مطمئن شوید که گزینه داده پسزمینه در برنامه پیامها در گوشی شما فعال است. تنظیمات دستگاه را باز کنید. روی استفاده از شبکه و اینترنت استفاده از داده تلفن همراه ضربه بزنید تا برنامه Messages را پیدا کنید. روی پیامها ضربه بزنید و دادههای پسزمینه را فعال کنید.
اگر VPN دارید، آن را خاموش کنید و دوباره به اینترنت وصل شوید.
اگر از کروم استفاده می کنید، افزونه های کروم را یکی یکی غیرفعال کنید. برخی از افزونهها ممکن است «پیامها برای وب» را مسدود کرده باشند. با نحوه غیرفعال کردن افزونه های کروم آشنا شوید.
اگر بهینه سازی باتری فعال است، آن را غیرفعال کنید. تنظیمات ممکن است بسته به مدل دستگاه متفاوت باشد. درباره بهینه سازی باتری در اندروید بیشتر بدانید.
بررسی کنید که آیا پیوند از صفحه وب جدا شده است. نحوه لغو پیوند پیام های وب را بیاموزید.
اگر اخیراً تلفن را بازنشانی کردهاید یا از تلفن جدیدی استفاده میکنید، پیوند «پیامها در وب» را لغو کنید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید تا تلفن جدیدتان را به «پیامها در وب» پیوند دهید.
تلفن را دوباره به Messages for web وصل کنید
روی تلفن:
مطمئن شوید که از آخرین نسخه پیامها استفاده میکنید.
از اسکنر QR “نسخه پیام های وب” برای اسکن کد نمایش داده شده در صفحه وب استفاده کنید.
“پیام ها” را باز کنید؛
برای جفت کردن دستگاه، روی «بیشتر» ضربه بزنید؛
روی اسکن کد QR ضربه بزنید؛
تلفن خود را در مقابل کد QR در صفحه وب نگه دارید. وقتی آماده شد، تلفن می لرزد.