چرا تو ادوبی کانکت صدام نمیره

Adobe Connect برای کنفرانس و آموزش از راه دور بسیار خوب است، اگرچه گاهی اوقات مشکلاتی دارد. در این مقاله، مشکلات Adobe Connect را برطرف کردیم.

Adobe Connect یک مجموعه نرم افزاری است که برای آموزش از راه دور، کنفرانس تحت وب، ارائه و به اشتراک گذاری محتوای مختلف از طریق پلتفرم های دسکتاپ استفاده می شود. در این پکیج تمامی اتاق های کنفرانس در قسمتی به نام پاد دسته بندی شده اند و هر پاد نقش خاصی را ایفا می کند. Adobe Connect بخشی از خانواده Adobe Acrobat بود و چندین بار نام خود را تغییر داد. در این مقاله، مشکلات Adobe Connect را برطرف کردیم. گوش به زنگ باشید.

عیب یابی مشکلات Adobe Connect

عیب یابی Adobe Connect: حداقل مشکل سخت افزاری مورد نیاز

ابتدا در حین نصب Adobe Connect، در مرحله بررسی نیازمندی های سیستم، ممکن است با پیغام زیر مواجه شوید:

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب 4.0 گیگابایت رم است

یعنی رم سیستم باید حداقل 4 گیگابایت باشد.

حل مشکلات ادوبی کانکت

می توانیم رم سیستم مورد نظر را در ماشین مجازی VmWare Workstation به روش های زیر ارتقا دهیم:

موارد زیر که در تصویر نشان داده شده است به دلیل درخواست اجرای چندگانه Adobe Connect رخ می دهد:

عیب یابی Adobe Connect: مسئله پیش نیازهای نرم افزاری برای نصب Adobe Connect

مشکل زیر اغلب در ابتدای اولین نصب Adobe Connect رخ می دهد.

همانطور که در تصویر مشخص است، این مشکل مربوط به نصب نشدن Net Framework نسخه 3.5 SP1 است:

حل مشکلات ادوبی کانکت

برای رفع این مشکل ابتدا از قسمت Dashboard واقع در Server Manager سرور ویندوز، گزینه Add roles and features را انتخاب می کنیم:

سپس در قسمت Add Roles and Features یکی یکی Next را زدیم.

مطابق تصویر زیر به صفحه ای خواهید رسید و گزینه اول یعنی ویژگی های Net Framework 3.5 را علامت بزنید:

در مرحله بعد به صفحه پیامی مانند تصویر زیر می رویم:

حال مطابق تصویر زیر با کلیک بر روی آیکون سی دی در پایین نرم افزار VmWare Worksation گزینه Settings را انتخاب کنید:

حل مشکلات ادوبی کانکت

در ادامه پنجره ای باز می شود که با فشردن دکمه Browse باید مسیر فایل ISO سرور اصلی ویندوز را مانند تصاویر زیر انتخاب کنیم:

در قسمت بعدی DVD سرور ویندوز را که حاوی پکیج های مورد نیاز برای نصب Net Framework است را در دستگاه قرار می دهیم.

محتویات DVD را باز کنید و به پوشه Source و داخل پوشه SXS بروید:

سپس در نوار آدرس، آدرس پوشه SXS را کپی می کنیم.

و در مرحله آخر نصب Add Windows Server Roles and Features وارد قسمت Specify an alternate source path می شویم.

در نهایت مطابق تصاویر زیر بر روی دکمه OK کلیک کرده و سپس بر روی دکمه Install کلیک کنید:

اکنون به صفحه خطای زیر می رسیم:

برای این خطا باید کلمه CMD را در منوی استارت جستجو کنیم، روی آن کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنیم.

در پنجره باز شده خط کد زیر را مطابق تصویر وارد کرده و Enter بزنید:

:d درایو DVD سرور ویندوز است.

DISM /آنلاین /Enable-Feature /FeatureName:NetFx3 /All /LimitAccess /Source:d:sourcessxs

عیب یابی Adobe Connect: جلسه در مرورگر باز نمی شود

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران Adobe Connect دارند این است که نمی توانند به مرورگر وارد شوند.

باز نکردن جلسه Adobe Connect در مرورگر وب و نشان دادن خطا یکی از رایج ترین خطاهایی است که کاربران هنگام استفاده از Adobe Connect با آن مواجه می شوند. هنگامی که این مشکل رخ می دهد، پیام های خطا در پنجره مرورگر ظاهر می شود.

پیام زیر در مرورگر کروم نمایش داده می شود:

این سایت غیر قابل دسترسی است

این مشکل معمولا پس از نصب نرم افزار Adobe Connect رخ می دهد.

حال برای حل این مشکل به صورت زیر عمل می کنیم:

1- ابتدا در پنجره Windows Run آدرس زیر را وارد کنید.

c:WindowsSystem32driversetc

در این پنجره فایل hosts را مشاهده می کنیم.

حل مشکلات ادوبی کانکت

فایل هاست را با نرم افزارهایی مانند notepad یا ++notepad باز می کنیم.

در پنجره باز شده در پایین صفحه آدرسی را مانند تصویر زیر وارد می کنیم:

IP سرور -> Adobe Connect Host

آدرس IP: این همان آدرس IP سرور ویندوز است.

Adobe Connect Host: این نیز همان نام میزبانی است که برای Adobe Connect در هنگام نصب در نظر گرفتیم.

بخونیدش:  چرا در ناحیه معتدل و نیمه خشک کوهستانی امکان کشت دیم وجود دارد

عیب یابی Adobe Connect: پیام خطای شبکه در نرم افزار موبایل Adobe Connect

یکی دیگر از مشکلات Adobe Connect زمانی رخ می دهد که نرم افزار موبایل Adobe Connect برای ورود به جلسه به سرور متصل می شود.

برای حل این مشکل، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به تب جلسات پنل مدیریت بروید.

2- گزینه لیست جلسات را انتخاب می کنیم.

3- کلاس ساخته شده مورد نظر را انتخاب می کنیم.

حل مشکلات ادوبی کانکت

4- گزینه Modify information را انتخاب می کنیم.

5- در قسمت HTML Client تیک گزینه Enable HTML client for pjesëmarrës را بزنید.

عیب یابی Adobe Connect: مشکل استفاده از وب کم

مشکل دیگر Adobe Connect این است که وب کم کار نمی کند. برای رفع این مشکل پس از اطمینان از نصب درایور وب کم روی سیستم مراحل زیر را انجام می دهیم.

1- در محیط جلسه در پنجره Video کلیک راست کرده و Settings را انتخاب کنید.

2- در پنجره باز شده وب کم مورد نظر را از منوی دوربین انتخاب کنید.

3- برای گزینه بعدی تیک Allow و Remember را بزنید.

حل مشکلات ادوبی کانکت

4- در نهایت بر روی گزینه وب کم در نوار بالای نرم افزار Adobe Connect کلیک کنید تا نماد وب کم سبز شود.

عیب یابی Adobe Connect: اجرای فلش پلیر

یکی از مسائل مهمی که می تواند در نرم افزار Adobe Connect ایجاد شود مربوط به جلسه است.

این مشکل و سایر موارد مرتبط ممکن است مربوط به عدم نصب و اجرای نرم افزار فلش پلیر تحت مرورگر باشد.

در اینجا، مرورگر پیش فرض ما گوگل کروم است.

برای اجرای فایل های فلش در این مرورگر و رفع مشکلات فلش پلیر در نرم افزار Adobe Connect مراحل زیر را دنبال می کنیم:

1- ابتدا وارد پنل مدیریت نرم افزار Adobe Connect می شویم.

2- تب Administration را انتخاب کنید.

3- گزینه Admin Dashboard را انتخاب می کنیم.

همانطور که می بینید و در انتهای نوار آدرس نیز مشخص است که باید فلش پلیر را نصب کنیم.

4- حال برای نصب گزینه 3 نقطه واقع در گوشه بالا و سمت راست را انتخاب می کنیم.

گزینه تنظیمات را انتخاب می کنیم.

5- در پایین صفحه گزینه Advanced را انتخاب می کنیم.

حل مشکلات ادوبی کانکت

6- در صفحه جدید در قسمت Privacy and Security گزینه تنظیمات سایت را انتخاب می کنیم.

7- گزینه Flash را انتخاب می کنیم.

8- گزینه Ask first را بر اساس تصویر فعال می کنیم.

9- اکنون به قسمت Administration Dashboard واقع در تب Administration پنل مدیریت برمی گردیم.

با بازخوانی صفحه، می بینیم که یک سوال در مورد اجازه یا مسدود کردن استفاده از Flash Player توسط مرورگر ظاهر می شود.

گزینه Allow را انتخاب می کنیم.

حل مشکلات ادوبی کانکت

10- با انتخاب گزینه Allow می بینیم که فایل های فلش یکی پس از دیگری ظاهر می شوند.

عیب یابی Adobe Connect: امکان استفاده از میکروفون وجود ندارد

رفع مشکل میکروفون در Adobe Connect بسیار آسان است، در این قسمت روش رفع این مشکل را ارائه کرده ایم. گاهی اوقات میکروفون سیستم ادوبی کانکت دچار مشکل می شود، در این حالت ما نمی توانیم در محیط جلسه صحبت کنیم و سایر کاربران صدای ما را نمی شنوند. برای حل این مشکل، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در محیط Video صفحه جلسه کلیک راست کنید.

2- گزینه Adjustment را انتخاب می کنیم.

3- در پنجره باز شده شکل میکروفون را انتخاب می کنیم.

4- گزینه های Allow و Remember را تیک می زنیم.

حل مشکلات ادوبی کانکت

5- در انتها آیکون میکروفون بالای نرم افزار را در محیط جلسه فعال می کنیم.

عیب یابی Adobe Connect: مشکل اتصال

این مشکل به یکی از رایج ترین مشکلاتی تبدیل شده است که کاربران هنگام اتصال به جلسه سرور Adobe Connect با آن مواجه می شوند.

بسیاری از کاربران، هنگام تلاش برای ورود به Adobe Connect Virtual Classroom، صفحه ورود آنها در حالت اتصال یا بارگیری باقی می ماند، که می تواند به یکی از سه دلیل باشد:

به روز رسانی فلش پلیر وجود ندارد – فلش پلیر مرورگر

زمان و تاریخ را روی سرور Adobe Connect تنظیم نکنید

نسخه نرم افزار استفاده شده به روز نمی شود

کش مرورگر

ما دو نوع نرم افزار دسکتاپ Adobe Connect برای تماس با سرور Adobe Connect و اتصال به جلسه داریم:

بخونیدش:  چرا چک در وجه حامل قانون جدید

تفاوت این دو نوع نرم افزار در نحوه نامگذاری آنها نهفته است.

Adobe Connect مستقل

نسخه مستقل را می توان به طور مستقل به عنوان نرم افزار روی سیستم عامل نصب و اجرا کرد.

افزونه Adobe Connect

نسخه Add-in به عنوان افزونه و افزونه بر روی مرورگر پیش فرض سیستم عامل نصب می شود. طبیعتا اجرای این نسخه نیازمند اجرای یک مرورگر است. برای حل مشکل اتصال، پیشنهاد می شود از نسخه Add in نرم افزار Adobe Connect استفاده کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پس از نصب Adobe Connect Add in، مرورگر را راه اندازی کنید و آدرس جلسه را وارد و تایید کنید.

2- در مرحله بعد معمولا باید آپدیت کنیم چون نسخه اولیه نصب شده ضعیف است.

گزینه Yes را انتخاب می کنیم.

3- پس از نصب نسخه به روز شده می توانیم به صفحه جلسه دسترسی پیدا کنیم.

کش مرورگر اینترنت اکسپلورر را پاک کنید

یکی دیگر از دلایل رایج مربوط به کش مرورگر و کوکی ها است.

در این قسمت اینترنت اکسپلورر را به عنوان مرورگر پیش فرض در نظر گرفتیم.

برای این کار مراحل زیر را دنبال می کنیم:

1- پنجره Run را با کلید ترکیبی Winr+R باز می کنیم.

سپس دستور inetcpl.cpl را وارد کنید تا پنجره Internet Option باز شود و روی OK کلیک کنید.

۲- در پنجره باز شده Internet Option به تب General رفته و در قسمت Browsing History گزینه Delete را انتخاب کنید.

حل مشکلات ادوبی کانکت

3- مطمئن می شویم که گزینه های Temporary Internet files, Cookies and website data, History and keep favorite website data تیک خورده باشند.

حالا گزینه Delete را انتخاب کرده و پنجره قبلی را تایید می کنیم.

4- بالاخره جلسه را دوباره شروع می کنیم.

عیب یابی Adobe Connect: نمی توان فارسی نوشت

یکی از دلایل لذت‌بخش نبودن آموزش مجازی برای دانش‌آموزان، تایپ فارسی در Adobe Connect است. حرف “Y” در Adobe Connect درست تایپ نشده است و تعداد حروف “Y” در جملات باعث گیج شدن جملات می شود. دو راه برای حل این مشکل وجود دارد:

راه حل موقت:

به جای تایپ “y”، می توانید کلیدهای ترکیبی shift + x را فشار دهید!

راه حل دائمی:

فایل کیبورد فارسی سفارشی را نصب کنید.

Adobe Connect با حرف فارسی «ی» مشکل دارد، اما با «ی» عربی مشکلی ندارد و با جایگزینی «ی» این مشکل حل می شود.

صفحه کلید را تغییر دهید

با کلیدهای ترکیبی

با فشردن کلیدهای alt+shift می توانید صفحه کلید را تغییر دهید.ابتدا کلید alt را فشار دهید و بعد از یک ثانیه کلید shift را بدون رها کردن کلید alt فشار دهید. تغییر صفحه کلید خود را مشاهده می کنید و پنجره ای باز می شود که نشان می دهد کدام صفحه کلید انتخاب شده است. حتی می توانید صفحه کلید را با ماوس یا با فشار دادن مجدد Shift تغییر دهید.

با ماوس:

با ماوس می توانید روی آیکون EN یا FA در منوی پایین ویندوز که مربوط به صفحه کلید هستند کلیک کنید تا لیست کیبوردها نمایش داده شود. برای تایپ فارسی در Adobe Connect صفحه کلیدی به نام softgozar.com انتخاب کنید.

نکته: اگر دانشگاه شما از سرویس هایی مانند بامان آموز استفاده می کند، مشکل تایپ فارسی نخواهید داشت. این سرویس ها از سیستم های متن باز مانند BBB استفاده می کنند که هیچ مشکلی در زبان فارسی گزارش نکرده اند.

بیشتر بدانید:

.

منبع: تکراتو

رفع مشکل میکروفون در Adobe Connect بسیار ساده است، در این مقاله نحوه رفع مشکل میکروفون در Adobe Connect را به شما آموزش می دهیم، با شبکه داتیس همراه باشید.

مشکل میکروفون در Adobe Connect

گاهی اوقات میکروفن سیستم Adobe Connect دچار مشکل می شود، در این صورت ما فقط می توانیم در محیط جلسه صحبت کنیم و دیگران صدای ما را نمی شنوند.

با راه حل ساده ای که در این مقاله توضیح خواهیم داد این مشکل حل خواهد شد.

توجه: اگر از سطح دسترسی خود برای پیوستن به جلسه و نصب درایور میکروفون مطمئن هستید، مقاله را ادامه دهید.

رفع مشکل میکروفون Adobe Connect:

1- مانند مرحله قبل در محیط Video صفحه جلسه کلیک راست کنید.

2- گزینه Adjustment را انتخاب می کنیم.

3- در پنجره باز شده شکل میکروفون را انتخاب می کنیم.

4- مانند مرحله قبل گزینه های Allow و Remember را تیک می زنیم.

5- در انتها آیکون میکروفون بالای نرم افزار را در محیط جلسه فعال می کنیم.

بخونیدش:  چرا به حضرت رقیه بی بی میگویند

برای آشنایی بیشتر با Adobe Connect توصیه می کنیم کتاب زیر را به زبان فارسی دانلود کنید:

راهنمای آموزشی Adobe Connect

امیدواریم مشکل گفتار شما در Adobe Connect حل شود. شبکه داتیس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا