چرا داده تلفن همراه روشن نمیشود

چرا داده تلفن همراه فعال نیست؟ اگر گوشی های هوشمند اندرویدی دارید و به طور ناگهانی اطلاعات سیم کارت شما به درستی کار نمی کند، در این مقاله شما را برای حل مشکلتان راهنمایی می کنیم. در این مقاله روش ها و راه حل های رفع مشکل اینترنت گوشی اندرویدی را به شما معرفی می کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چرا داده تلفن همراه روشن نمی شود، سامسونگ؟

داده‌های تلفن همراه یکی از آن چیزهایی است که متوجه می‌شوید تنها زمانی که اولین گوشی هوشمند خود را می‌خرید به آن نیاز دارید، وقتی اتصال خود را قطع می‌کنید، متوجه می‌شوید که نمی‌توانید بدون Google Maps به جایی بروید، بدون Flipboard چیزی بخوانید و نمی‌توانید از طریق واتس‌اپ از طریق تلفن خود با دیگران ارتباط برقرار کنید. تلفن همراه.

روش‌هایی برای رفع مشکل روشن نشدن داده تلفن همراه

APN را بازنشانی کنید

APN نحوه ارتباط تلفن شما با شبکه تلفن همراه شما است. این پورت مشابه تنظیمات رمز عبور WiFi است، با این حال، APN ها بسیار پیچیده تر هستند. تلفن‌های مختلف راه‌های مختلفی برای دسترسی به تنظیمات APN دارند، اما معمولاً در زیر «تاریخ تلفن همراه»، «کنترل بی‌سیم» یا «بی‌سیم و شبکه» یافت می‌شوند. در هر صورت منوی مورد نظر را پیدا کرده و نام نقطه دسترسی را جستجو کنید. روی نماد منو ضربه بزنید تا Reset to Defaults را انتخاب کنید.

بررسی کنید که حالت هواپیما فعال نباشد

برخی از افراد فراموش می کنند که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهند و فکر می کنند اینترنت گوشی آنها کار نمی کند، این باعث می شود اتصال اینترنت همراه شما قطع شود. پس این را در نظر داشته باشید و حتما بررسی کنید.

محدودیت های مصرف داده را بررسی کنید

یکی از ویژگی‌های کاربردی تلفن‌های همراه اندرویدی، امکان تعیین سقف برای حداکثر میزان مصرف دیتا و اینترنت در هر سیم کارت است. این ویژگی باعث می شود که پس از رسیدن به سقف مورد نظر علاوه بر نمایش اخطار، اتصال اینترنت نیز قطع شود تا از استفاده زیاد از اینترنت جلوگیری شود.

این می تواند دلیل مشکل اتصال به اینترنت در گوشی باشد. برای رفع این مشکل و رفع محدودیت می توانید به تنظیمات گوشی رفته و گزینه «Data usage» را انتخاب کنید. در این بخش، محدودیت مصرف داده (Limit mobile data usage) را حذف کنید تا محدودیت مصرف داده غیرفعال شود. همچنین می توانید با ایجاد تغییر حداکثر محدودیت استفاده را افزایش دهید تا اخطار پایان استفاده بعداً ظاهر شود.

تنظیمات APN خود را به صورت دستی وارد کنید

این یک اتفاق نادر است اما غیر معمول نیست، بنابراین تنظیمات APN شما ممکن است پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندروید نامتعادل شود، و اگر بازنشانی سخت مشکل را برطرف نکرد، ممکن است لازم باشد آدرس APN خود را به صورت دستی تغییر دهید.

برای انجام این کار، ابتدا به لیست APN خود بروید و سپس روی گوشه سمت راست بالای نماد “+” ضربه بزنید. سپس تمام جزئیات APN شبکه خود را که می توانید در وب سایت رسمی اپراتور بیابید، وارد کنید، سپس تنظیمات APN جدید خود را ذخیره کنید، سپس آن را از لیست APN دستگاه خود انتخاب کنید.

تلفن همراه را ریست کنید

به طور کلی هر مشکلی که برای گوش هوشمند پیش بیاید با ریست کردن آن قابل حل است و این یک روش رایج است. بازنشانی به تنظیمات کارخانه می تواند با راه اندازی مجدد تنظیمات تلفن همراه، هرگونه نقص تلفن را برطرف کند.

برای این کار باید دکمه پاور گوشی خود را برای مدتی فشار دهید تا گزینه ها ظاهر شوند و از بین آنها Restart را انتخاب کنید. گاهی اوقات می‌توانید با فشار دادن همزمان دکمه‌های پاور و افزایش یا کاهش صدا، گزینه Force Restart را انتخاب کنید. این راه حل را انجام دهید و سپس اتصال داده Wi-Fi یا مشکل سیم کارت خود را دوباره بررسی کنید.

پروتکل APN را روی IPv4/IPv6 تنظیم کنید

همه گوشی ها این گزینه را در تنظیمات APN خود ندارند، اما برخی از دستگاه ها (مانند OnePlus 3) به شما اجازه می دهند قسمت پروتکل APN را خالی بگذارید. اگر در تنظیمات APN شبکه شما وجود دارد، مطمئن شوید که به جای آن روی IPv4/IPv6 تنظیم شده است. همچنین، هنگام کار با دستگاه های دیگر، مطمئن شوید که یکی از این دو پروتکل در جای خود قرار دارد، این راه حل ممکن است مشکل شما را حل کند.

مشکل داده اینترنت در اندروید ممکن است دلایل دیگری داشته باشد، پس با ما در انزل وب همراه باشید. مشکل فعال نشدن دیتای همراه اول، ایرانسل و …. ممکن است با روش هایی که تاکنون ذکر کردیم حل شده باشد، اما اگر مشکل حل نشده باشد، این راه حل ممکن است جواب دهد.

بخونیدش:  چرا با کارتم نمیتونم خرید اینترنتی کنم

برای رفع مشکل باز نشدن وب سایت، تنظیمات APN را بررسی کنید

برای بررسی مشکل، باید تنظیمات گوشی خود را وارد کنید تا APN یا Access Point Name گوشی خود را بررسی کنید. توصیه می شود APN فعلی را حذف کنید و یک APN جدید به شرح زیر ایجاد کنید. لازم به ذکر است که تنظیمات ایجاد APN برای گوشی های اندرویدی مختلف متفاوت است، اما سعی می کنیم این تنظیمات را به صورت کلی شرح دهیم: به Settings > More > Mobile Network > Access Point Names بروید. بسته به سیم کارتی که دارید (رایتل، همراه اول، ایرانسل و تالیا) کالایی به همین نام وجود خواهد داشت. آن را حذف کنید. سپس کلید منو را فشار دهید؛ New APN را انتخاب کرده و جملات زیر را به دقت وارد کنید.

برای اپراتور ایرانسل:

نام: Irancell_GPRS

APN: mtnirancell

برای اپراتور همراه اول:

نام: mci-gprs

apn: mcinet

برای اپراتور رایتل:

نام RightTel

Apn RightTel

به هم ریختن تنظیمات مرورگر و عدم به روز رسانی آن

اگر مرورگر گوشی شما به روز نیست و یا از نسخه های بسیار پایین استفاده می کنید، دسترسی به سایت ها به خصوص سایت های HTTPS ممکن است برای شما ناخوشایند باشد و صفحات مرورگر از طریق اینترنت 3G و غیره باز نمی شوند، پیشنهاد می کنیم از آخرین نسخه استفاده کنید. آخرین نسخه مرورگرهایی مانند گوگل کروم و فایرفاکس و در صورت استفاده از آن ها حتما تنظیمات مرورگر خود را بررسی کرده و در صورت نیاز مجددا آن را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

در مرورگر اندروید Google Chrome و غیره، می‌توانید تنظیمات مرورگر (کش، نشانک‌ها، کوکی‌ها و غیره) را با اتصال مرورگر به حساب Gmail خود و از طریق مرورگر دسک‌تاپ متصل به همان حساب، به حالت اولیه بازگردانید.

با اپراتور پشتیبانی تماس بگیرید اگر همچنان در اتصال به اینترنت با استفاده از روش های بالا مشکل دارید، ممکن است خط شما و اپراتور تلفن همراه مشکل داشته باشد، برای اطلاع از اینکه چرا سایت ها روی تلفن باز نمی شوند، می توانید با اپراتور پشتیبانی ISP برای حل مشکل.بیشتر بررسی کنید، متاسفانه برای دسترسی و صحبت با اپراتورها باید کمی پشت خط منتظر بمانید، اما احتمال حل مشکل بسیار زیاد است.

تنظیمات پروکسی را بررسی کنید

گاهی اوقات نصب برخی از برنامه ها یا استفاده از ابزاری برای تغییر آدرس IP باعث تغییر تنظیمات سرور پروکسی گوشی می شود که گاهی اوقات باعث ایجاد مشکل در اتصال اینترنت گوشی می شود. برای این کار در قسمت Wireless & networks تنظیمات گوشی Proxy یا VPN را انتخاب کنید. در مرحله بعد، پروکسی یا VPN ایجاد شده برای رفع عدم اتصال گوشی شما به اینترنت را حذف کنید.

آنتن گوشی هوشمند خود را بررسی کنید

یکی از دلایلی که نمی توانید به داده های اینترنت گوشی خود دسترسی پیدا کنید، عدم آنتن دهی روی سیم کارت شما است. بنابراین باید حتما این امکان را بررسی کنید. در برخی مناطق دورافتاده یا هنگام سفر با ماشین با سرعت بالا، داده های اینترنت اساسا قطع شده و در دسترس نیستند. بنابراین سعی کنید در مکان هایی که پوشش کامل آنتن دهی ندارند از داده های اینترنتی استفاده نکنید زیرا این امکان دور از دسترس است.

تنظیمات شبکه را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی کنید

با سیم کارت همراه اول نمی توانید گوشی را به اینترنت وصل کنید؟ یا این مشکل می تواند به این دلیل باشد که گوشی با سیم کارت ایرانسل به اینترنت وصل نمی شود. در مدل سیم کارت تفاوتی وجود ندارد، ممکن است لازم باشد تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید.

اگر هیچ یک از گزینه هایی که برای رفع مشکل روشن نشدن داده های تلفن ذکر کرده ایم کار نمی کند، ممکن است به معنای تغییر تنظیمات شبکه در مسیر اتصال باشد. به احتمال زیاد مشکل مربوط به شبکه است، بنابراین بازنشانی تنظیمات شبکه به تنظیمات کارخانه فقط می تواند مشکل را برطرف کند. کافی است به برنامه تنظیمات خود بروید و بخش «پشتیبان گیری و بازنشانی» را جستجو کنید. “Reset Network Settings” را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

سیم کارت خود را بردارید و دوباره وارد کنید

اگر از داده های سیم کارت خود استفاده می کنید، گاهی اوقات می توانید با برداشتن سیم کارت و قرار دادن مجدد آن، مشکل آنتن خود را برطرف کنید. این مشکل بیشتر در گوشی های هوشمند دو سیم کارته رخ می دهد. برای انجام این کار، سیم کارت را با استفاده از سوزن از گوشی خود خارج کرده و دوباره آن را نصب کنید. در این صورت گوشی سخت ریست می شود و مشکل اتصال داده سیم کارت گوشی هوشمند شما حل می شود.

بخونیدش:  چرا در تابستان بوی زباله ها آزار دهنده است

اتصال شبکه تلفن خود را بازنشانی کنید

یک راه حل داده بسیار ساده و قدرتمند برای گوشی هایی که با سیستم عامل اندروید کار می کنند، وارد کردن SCRTN (بخش ویژه کد برای تنظیم مجدد شبکه) است. توجه داشته باشید که این راه حل فقط برای گوشی هایی است که از شبکه های CDMA استفاده می کنند و این روش روی شبکه های دیگری که این سرویس را ندارند جواب نمی دهد. در ایالات متحده در سال 2019، این شبکه ها Sprint، Verizon و US Cellular بودند.

با فرض اینکه شبکه شما از حالت CDMA پشتیبانی می کند، بسته به مدل گوشی خود، به صفحه شماره گیری تلفن همراه خود بروید و کدهای زیر را وارد کنید:

*#*گوگل پیکسل، موتو جی 4: *#*#72786#

*#*Nexus 5، Nexus 6، Moto G5: #*#*72786#

سایر گوشی های اندروید: ##72786#

توجه داشته باشید که اپراتورها شبکه های CDMA را به تدریج حذف می کنند زیرا به دنبال انتقال کامل به LTE و افزایش سرعت اینترنت خود هستند. بنابراین این راه حل خاص ممکن است برای شما کارساز نباشد. ، زیرا ممکن است این حالت از شبکه تلفن همراه شما حذف شده باشد و با وارد کردن این کدها پاسخی دریافت نکنید.

سیستم عامل خود را به روز رسانی یا کاهش دهید

آپدیت نکردن سیستم عامل اندروید گوشی برای مدت طولانی می تواند منجر به مشکلاتی شود که یکی از آنها باعث اختلال در اتصال اینترنت گوشی می شود. این مشکل به دو صورت ممکن است رخ دهد. ابتدا، ممکن است یک به‌روزرسانی جدید نصب کنید و به دلیل نقص در آن به‌روزرسانی، در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه شوید. در این صورت، اگر آپدیت جدیدی رسید، بلافاصله آن را نصب کنید. زیرا برای رفع مشکل موجود توسط شرکت مورد نظر ارائه شده است.

اگر زمان منتظر ماندن برای آپدیت جدید را ندارید، می توانید از Downgrade استفاده کنید. این بدان معناست که گوشی هوشمند شما آپدیت جدید را حذف می کند و سیستم عامل گوشی شما مجددا راه اندازی می شود و آپدیت قبلی را نصب می کند.

این وضعیت زمانی به وجود می آید که شما برای مدت طولانی سیستم عامل گوشی هوشمند خود را به روز نکرده باشید، در این صورت آپدیت جدید با اختلال مواجه می شود. اگر مدت زیادی است که سیستم عامل خود را آپدیت نکرده اید، به منوی تنظیمات، سپس درباره تلفن، سپس به روز رسانی نرم افزار و اگر آپدیتی برای دستگاه شما وجود دارد، آن را نصب کنید.

کش گوشی را از ریکاوری پاک کنید

در تلفن شما، بخشی از حافظه دستگاه شما به حافظه نهان اختصاص داده می شود، جایی که داده ها برای برنامه ها و فرآیندهای مختلف “backburner” ذخیره می شوند تا برنامه ها و فرآیندها سریعتر در دستگاه شما اجرا شوند.

اما گاهی اوقات، همانطور که برخی از کاربران گلکسی S10 و سایر کاربران اندروید گزارش داده‌اند، ممکن است یک خطای حافظه پنهان رخ دهد که باعث می‌شود فرآیندهای حیاتی – در این مورد، اتصال داده شما – از کار بیفتد و فعال‌تر نشود. برای رفع این مشکل، باید پارتیشن کش سیستم خود را که از صفحه بازیابی گوشی قابل دسترسی است پاک کنید.

بنابراین، زمانی که در بخش بازیابی هستید، با استفاده از دکمه های ولوم گوشی خود گزینه “Wipe cache partition” یا “Wipe cache” را انتخاب کنید و سپس با استفاده از دکمه پاور گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. این فرآیند فقط باید چند دقیقه طول بکشد. چند ثانیه طول می کشد. پس از اتمام، گوشی خود را ریستارت کنید.

مشکل نرم افزار را حل کنید

دلیل کار نکردن اینترنت گوشی ممکن است مربوط به تعمیرات نرم افزار موبایل باشد. آخرین به روز رسانی سیستم را نصب کنید. به روز رسانی سیستم عامل iOS یا Android به آخرین نسخه موجود اغلب می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به قطع اینترنت تلفن همراه در گوشی های اندروید و آیفون را برطرف کند. جالب است بدانید که برخی از اپراتورهای مخابراتی نیز برای عملکرد صحیح به آخرین نسخه های سیستم عامل نیاز دارند.

گوشیتو فلش کن

باز هم اگر روش های قبلی جواب نداد، اکنون تنها یک راه حل وجود دارد و آن فلش کردن گوشی هوشمند است. فلش کردن مثل فکتوری ریست تمام داده ها را پاک می کند، البته این بار فایل های سیستم گوشی نیز پاک و رونویسی می شود، بنابراین اگر مشکلی در آن فایل ها وجود داشت و با روش قبلی حل نشد، قطعا با فلش زدن حل می شود. . قبل از فلش کردن تلفن همراه، یک فایل پشتیبان کامل از اطلاعات دستگاه بگیرید. این آخرین راه حل برای رفع مشکل اینترنت گوشی شماست و 100% مشکل را حل می کند.

بخونیدش:  چرا به سنگ های رسوبی کتاب تاریخ زمین میگویند

آخرین کلمه

عوامل و تنظیمات زیادی وجود دارد که می تواند باعث مشکلات اتصال به اینترنت برای تلفن های اندرویدی شود و عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار دهد. پس از مواجه شدن با مشکل عدم اتصال گوشی به اینترنت، بهتر است قبل از هر کاری تمام موارد ذکر شده در بالا را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی تعمیرات موبایل به وب سایت ما مراجعه کنید.

اگر نمی توانید از طریق یک برنامه یا وب سایت در دستگاه Android خود به اینترنت دسترسی پیدا کنید، این مراحل عیب یابی را امتحان کنید.

علائم اتصال ضعیف

دانلود شروع نمی شود، زمان آن تمام می شود یا در 0٪ باقی می ماند.

Google Play در حالت “بارگیری…” باقی می ماند.

شما نمی توانید صفحات وب را در مرورگر بارگیری کنید.

نکات عیب یابی کلی برای دستگاه های اندرویدی

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما گاهی اوقات این تنها کاری است که برای رفع یک اتصال بد باید انجام دهید.

اگر راه‌اندازی مجدد مشکل را برطرف نکرد، بین Wi-Fi و داده تلفن همراه جابه‌جا شوید:

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Network & Internet یا Connections ضربه بزنید. بسته به دستگاه شما، این گزینه ها ممکن است متفاوت باشند.

Wi-Fi را غیرفعال کنید و داده های تلفن همراه را فعال کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

اگر هیچ تفاوتی ایجاد نکرد، داده تلفن همراه را خاموش کنید، Wi-Fi را روشن کنید و دوباره بررسی کنید.

مراحل عیب یابی زیر را امتحان کنید.

برطرف کردن مشکلات داده شبکه تلفن همراه

بررسی داده تلفن همراه و اتصال داده

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی شبکه و اینترنت یا داده تلفن همراه یا اتصالات داده شبکه تلفن همراه ضربه بزنید.

در برخی از دستگاه‌ها، ممکن است لازم باشد قبل از یافتن این گزینه، استفاده از داده را انتخاب کنید.

داده تلفن همراه یا داده شبکه تلفن همراه را فعال کنید. اگر از قبل روشن است، آن را خاموش و دوباره روشن کنید.

بررسی کنید که یک نشانگر داده (مانند 2G، 3G، 4G یا H) در کنار نوارهای قدرت سیگنال در بالای صفحه وجود داشته باشد.

اگر اتصال Wi-Fi فعال داشته باشید ممکن است گاهی اوقات این نماد ظاهر نشود. اگر چنین است، Wi-Fi را خاموش کنید و دوباره بررسی کنید.

اگر نشانگر سیگنال داده را نمی بینید، ممکن است در منطقه ای باشید که پوشش شبکه تلفن همراه ندارد. اگر آن را مشاهده کردید، به منطقه دیگری بروید یا فضایی را باز کنید و دوباره سیگنال را بررسی کنید.

توجه: اگر اغلب این اتفاق می افتد، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

روشن و خاموش کردن «حالت هواپیما»

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی شبکه و اینترنت یا اتصالات، حالت هواپیما ضربه بزنید. بسته به دستگاه شما، این گزینه ها ممکن است متفاوت باشند.

فعال کردن حالت هواپیما؛

10 ثانیه صبر کنید؛

غیرفعال کردن حالت هواپیما؛

بررسی کنید که آیا مشکلات اتصال حل شده است.

اگر پس از انجام این مراحل مشکل همچنان ادامه داشت، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

برطرف کردن مشکلات Wi-Fi

بررسی اینکه Wi-Fi روشن باشد و متصل باشید

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی شبکه و اینترنت یا اتصالات Wi-Fi ضربه بزنید. بسته به دستگاه شما، این گزینه ها ممکن است متفاوت باشند.

فعال کردن Wi-Fi؛

نشانگر اتصال Wi-Fi را در بالای صفحه پیدا کنید.

اگر این نماد ظاهر نشد یا هیچ یک از نوارها پر نیست، ممکن است در محدوده شبکه Wi-Fi نباشید.

به روتر نزدیک‌تر شوید، بررسی کنید که آیا اتصال Wi-Fi قوی‌تری دارید، سپس دوباره امتحان کنید.

رهیاب بی‌سیم را بازراه‌اندازی کنید

اگر به یک شبکه Wi-Fi خانگی وصل می‌شوید، راهنمای روتر خود را بررسی کنید تا نحوه بازنشانی آن را بیاموزید. اغلب می توانید ببینید:

روتر را از برق بکشید و مطمئن شوید که چراغ های روتر خاموش می شوند.

30 ثانیه صبر کنید.

روتر را دوباره به پریز برق وصل کنید و 30 ثانیه صبر کنید تا همه چراغ ها روشن شوند.

اگر پس از انجام این مراحل همچنان مشکل اتصال دارید، با ارائه دهنده خدمات اینترنت یا میزبان شبکه Wi-Fi خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا