چرا وقتی ورزش میکنیم چاق میشویم

این وب سایت اطلاعات کوکی شما را برای خدمات بهتر ذخیره می کند. با آن خوب هستید؟

اطلاعات بیشتر

قبول میکنم

بیشتر افراد برای کاهش وزن ورزش می کنند. اما در بسیاری از موارد ورزش دقیقا برعکس عمل می کند و منجر به افزایش وزن می شود! به نظر می رسد حتی اگر به آنچه که می خورید یا چند بار ورزش می کنید توجه کنید، باز هم نمی توانید وزن خود را به درستی کاهش دهید.
اما نترسید. افزایش چند پوندی می تواند فریبنده باشد اگر تمام تلاش خود را برای حفظ بدنی سالم انجام داده باشید. در مقاله امروز، دلایلی را فهرست می کنیم که چرا ورزش باعث افزایش وزن شما می شود.

وزن آب

بدن از 60 تا 70 درصد آب تشکیل شده است. منطقی است که بیشتر وزن شما از آب موجود در بدن شما ناشی می شود. اگر می گویید ورزش را شروع کرده اید و نتایج قابل توجهی دیده اید، هیجان زده نشوید. شما فقط به این دلیل که زیاد عرق می کنید وزن کم کرده اید.

وزن آب بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. گاهی اوقات وزن آب باعث می شود که عدد روی ترازو روزانه 5 کیلو تغییر کند! به همین دلیل است که هر روز شاهد نوسانات وزن هستید. کاهش وزن آب ترکیب بدن شما را تغییر نمی دهد یا منجر به کاهش وزن طولانی مدت نمی شود. برای کاهش وزن به فعالیت بدنی مداوم و منظم نیاز دارید.

روال تمرینی شما

آیا تا به حال متوجه شده اید که بعد از تمرین وزن بیشتری اضافه می کنید؟ این به این معنی نیست که شما در حال افزایش وزن هستید، این یک پدیده طبیعی است که در برنامه ورزشی شما ریشه دوانده است. جرم شما شامل وزن اندام ها، گاز روده، هوای موجود در ریه ها، اوره و خون است.
بعد از ورزش، جرم بافت ها، اندام ها و سایر اعضای بدن شما 15 درصد تغییر می کند. این تغییر در اثر تعدادی از عوامل از جمله وضعیت هیدراتاسیون، التهاب ماهیچه ها و محصولات جانبی روده ایجاد می شود. همچنین می تواند ناشی از حجم ادرار یا خون باشد.
پس وقتی روی ترازو می روید و تغییر وزن خود را مشاهده می کنید وحشت نکنید. این فقط به این دلیل است که بدن شما پس از یک تمرین شدید در حال ریکاوری است.

وزن چربی و عضله

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد ورزش و افزایش وزن این است که “وزن ماهیچه بیشتر از چربی است.” نکته اصلی این است که عبارت فوق یک افسانه است. یک پوند چربی برابر با یک پوند عضله است. با این حال، توده عضلانی بسیار متراکم تر از توده چربی است. به همین دلیل است که عضله سنگین تر از چربی است.

ورزش باعث افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن می شود که اعدادی را که روی ترازو می بینید تغییر می دهد. این تغییرات در طول هفته ها یا ماه ها اتفاق می افتد، نه ساعت ها. بنابراین وزن خود را هر ساعت یا حتی هر روز بررسی نکنید. توصیه می کنیم هر هفته خود را وزن کنید تا عدد دقیق تری به دست آورید.
وزن معیار دقیقی برای ترکیب بدن نیست.

آنچه را که روی ترازو می بینید نادیده بگیرید، زیرا یک عدد دقیق نشان دهنده ترکیب بدن شما نیست. ترکیب بدن مهمترین جنبه ورزش است و ترازو شما یک عدد غیر استاندارد را نشان می دهد زیرا چربی بدن، سطح تناسب اندام، عضلات و غیره را اندازه نمی گیرد. پایین آمدن از ترازو به این معنی نیست که به اهداف تناسب اندام خود می‌رسید، بلکه به این معناست که سبک‌تر هستید. توصیه می کنیم به جای اعداد روی ترازو به اندازه گیری های خود توجه بیشتری داشته باشید.

قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام خود را اندازه بگیرید. برنامه تناسب اندام خود را ادامه دهید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. هر دو هفته یکبار خودتان را اندازه بگیرید. بنابراین، رقم دقیقی از پیشرفت خود دریافت خواهید کرد.

منبع: fitnessmagazine.ir

——————————-

بخونیدش:  چرا زیر نویس فارسی اجرا نمی شود در گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا