چرا یزید امام حسین را کشت

شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد یزید بن معاویه به معاد و معاد اعتقاد نداشت; او در طول سه سال سلطنت خود دست به اعمالی زد که نشان از بی دینی و کفر مبدأ و معاد یزید دارد. مانند: شهادت امام حسین (ع)، غارت و ویرانی مدینه، کشته شدن تعداد زیادی از صحابه و …. [1] و پرتاب سنگ و ویرانی خانه خدا. بلکه حتی از اظهار کفر هم دریغ نکرد و در جلسه ای که شامگاه در محضر اسرای اهل بیت(ع) برگزار شد، آنچه در دل داشت را در قالب شعر بیان کرد. که نشان از کفر و کفر او دارد.

گفت: بازی هاشم در دست خداست، نه خبری آمده و نه وحی نازل شده است. » [2]

فرزندان هاشم (پیامبر و آل او) با حکومت بازی کردند و هیچ وحی و خبری از بهشت ​​نیامد.[3]

علاوه بر این، او از جوانی مست بوده و به راحتی مرتکب فسادهای دیگر شده است.

[1] دینوری، الامامه و السیاسه، ج 1، ص 138. 1، ص. 242.

[2] ابن اعثم، الفتوح، (ترجمه)، ص 138. 915، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، نرم افزار نورالسیره 2; شاذرات الذهاب، ج 1، ص 138. 1، ص. 278.

[3] تفتازانی در شرح العقید النسفیه می گوید: همه قبول دارند که قاتلان حسین (ع) و کسانی که از قتل او راضی یا خوشحال شدند، لعنت شده اند. ما کفر را به او نسبت می دهیم، در حالی که لعنت خدا بر او و پیروان و پیروانش باد. به نقل از شاذرة الذهب، ج 1، ص 277، دار ابن کثیر، دمشق بیروت.

[4] ابن اعثم، الفتوح، ج 1، ص 138. 5، ص. 14، دارالاذوه، بیروت.

سوال: چرا یزید امام حسین را کشت؟ آیا او از مجازات خود آگاه نبود؟

پاسخ:
شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد یزید بن معاویه به معاد و معاد اعتقاد نداشت. او در طول سه سال سلطنت خود دست به اعمالی زد که نشان از بی دینی و کفر مبدأ و معاد یزید دارد. مانند: شهادت امام حسین (ع)، غارت و ویرانی مدینه، کشته شدن تعداد زیادی از صحابه و …. [1] و پرتاب سنگ و ویرانی خانه خدا. بلکه حتی از اظهار کفر هم دریغ نکرد و در جلسه ای که شامگاه در محضر اسرای اهل بیت(ع) برگزار شد، آنچه در دل داشت را در قالب شعر بیان کرد. که نشان از کفر و کفر او دارد.

گفت: بازی هاشم در دست خداست، نه خبری آمده و نه وحی نازل شده است. » [2]

فرزندان هاشم (پیامبر و آل او) با حکومت بازی کردند و هیچ وحی و خبری از بهشت ​​نیامد.[3]

علاوه بر این، او از جوانی مست بوده و به راحتی مرتکب فسادهای دیگر شده است.

نوشت:

[1] دینوری، الامامه و السیاسه، ج 1، ص 138. 1، ص. 242.

[2] ابن اعثم، الفتوح، (ترجمه)، ص 138. 915، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، نرم افزار نورالسیره 2; شاذرات الذهاب، ج 1، ص 138. 1، ص. 278.

[3] تفتازانی در شرح العقید النسفیه می گوید: همه قبول دارند که قاتلان حسین (ع) و کسانی که از قتل او راضی یا خوشحال شدند، لعنت شده اند. ما از نسبت دادن کفر به او ابایی نداریم، در حالی که لعنت خدا بر او و پیروان و پیروانش باد. «به نقل از شاذرات الذهب، ج 1، ص 277، دار ابن کثیر، دمشق بیروت.

[4] ابن اعثم، الفتوح، ج 1، ص 138. 5، ص. 14، دارالاذوه، بیروت.

از اسلام کوست

بخونیدش:  چطور در فیلیمو ثبت نام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا