چطور به کانال ممبر اضافه کنیم
در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در این زمینه کارشناسان شرکت موبایل کامپیوتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود، کافیست با شماره تلفن ثابت بدون پیش شماره زیر را شماره گیری نمایید.
9099070345
اگر یک کانال تلگرام ایجاد کرده اید و می خواهید یک عضو جدید به آن اضافه کنید، می توانید از دو روش مختلف برای این کار استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه افزودن ممبر به کانال تلگرام (خصوصی و عمومی) را بیاموزیم. با کمک موبایل همراه باشید.
ادامه مطلب: تعمیر موبایل
مقدمه ای در مورد افزودن ممبر به کانال تلگرام
همانطور که می دانید کانال های تلگرام شامل دو دسته و نوع مختلف می باشند. اولین و رایج ترین دسته کانال های عمومی و دسته دوم کانال های خصوصی نام دارند. برای درک بهتر تفاوت این دو دسته از کانال های تلگرامی می توانید مقاله تفاوت کانال های خصوصی و عمومی تلگرام را مطالعه کنید. “کانال های خصوصی یا عمومی”.
اما در این مقاله قصد داریم نحوه اضافه کردن ممبر به کانال تلگرام در حالت خصوصی و عمومی را توضیح دهیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل همراه تماس گرفته و از آنها مشاوره دقیق تری بخواهید. با کمک موبایل همراه باشید.
ادامه مطلب: تعمیر آیفون
روش های اضافه کردن ممبر به کانال عمومی تلگرام (کانال عمومی)
اگر می خواهید یک ممبر جدید به کانال عمومی خود در تلگرام اضافه کنید، می توانید از سه روش مختلف استفاده کنید. روش اول یک کاربر دارد مشروط بر اینکه مخاطبی که می خواهید به کانال دعوت کنید در لیست مخاطبین حساب شما موجود باشد. در این شرایط، برای افزودن آن به اعضای کانال عمومی خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
برنامه تلگرام را اجرا کنید.
به کانال مورد نظر مراجعه کنید
برای نمایش منوی اطلاعات کانال، نام کانال را در بالای صفحه لمس کنید.
روی گزینه Members ضربه بزنید.
گزینه Add Member را انتخاب کنید.
کاربر مورد نظر را از لیست مخاطبین حساب انتخاب کنید.
در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده گزینه Ok را انتخاب کنید.
بدین ترتیب مخاطب مورد نظر به کانال عمومی شما در تلگرام اضافه می شود. اما برای افزودن ممبر به کانال عمومی تلگرام می توانید از روش دیگری به شرح زیر استفاده کنید:
برنامه تلگرام را اجرا کنید.
به کانال مورد نظر مراجعه کنید
برای نمایش منوی اطلاعات کانال، نام کانال را در بالای صفحه لمس کنید.
در پایین قسمتی که با علامت @ مشخص شده است، جمله ای را مشاهده می کنید که با کلمه me/ شروع می شود. این جمله را بنویس
با تایپ این عبارت در نوار آدرس مرورگر اینترنت، هر کاربری می تواند به کانال عمومی شما دسترسی پیدا کند.
بنابراین استفاده از لینک دعوت عمومی کانال تلگرام که با کلمه t.me/ شروع می شود یکی دیگر از راه های افزودن ممبر به کانال های عمومی تلگرام است. لطفا توجه داشته باشید که این روش فقط برای کانال های عمومی قابل استفاده است. اما روش سوم در ذهن چیست؟ در روش سوم مخاطبی که می خواهد به کانال شما بپیوندد باید عبارت خاص لینک دعوت را در تلگرام جستجو کند. برای یافتن این عبارت خاص مراحل زیر را دنبال کنید:
برنامه تلگرام را اجرا کنید.
به کانال مورد نظر مراجعه کنید
برای نمایش منوی اطلاعات کانال، نام کانال را در بالای صفحه لمس کنید.
عبارتی که در کنار علامت @ می بینید در واقع «عبارت پیوند کانال عمومی انحصاری» شماست. هر کاربر تلگرامی که علامت @ و سپس عبارت مورد نظر را تایپ کند، میتواند به کانال شما دسترسی پیدا کند.
بنابراین روش های اضافه کردن ممبر به کانال تلگرام در حالت عمومی را می دانید. حالا نوبت کانال های خصوصی است.
افزودن عضو به کانال خصوصی تلگرام (کانال خصوصی)
دعوت به کانال خصوصی تلگرام به دو صورت انجام می شود. روش اول دقیقاً مشابه روش اولی است که برای کانال های عمومی توضیح دادیم. برای این منظور مراحل زیر باید طی شود:
برنامه تلگرام را اجرا کنید.
به کانال مورد نظر مراجعه کنید
برای نمایش منوی اطلاعات کانال، نام کانال را در بالای صفحه لمس کنید.
روی گزینه Members ضربه بزنید.
گزینه Add Member را انتخاب کنید.
کاربر مورد نظر را از لیست مخاطبین حساب انتخاب کنید.
در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده گزینه Ok را انتخاب کنید.
اما روش دوم برای افزودن ممبر به کانال خصوصی تلگرام مربوط به استفاده از لینک دعوت کانال است. برای دسترسی به این لینک دعوت کانال خصوصی انحصاری باید مراحل زیر را دنبال کنید:
برنامه تلگرام را اجرا کنید.
به کانال مورد نظر مراجعه کنید
برای نمایش منوی اطلاعات کانال، نام کانال را در بالای صفحه لمس کنید.
روی گزینه Members ضربه بزنید.
گزینه Invite via link را انتخاب کنید.
گزینه Copy link را انتخاب کنید تا لینک دعوت کانال خصوصی خود را کپی کنید.
این لینک را برای هر مخاطبی که می خواهید به کانال خصوصی شما بپیوندید ارسال کنید.
هر کاربر می تواند با زدن این لینک به کانال خصوصی شما بپیوندد. بنابراین این روش دومین روش برای افزودن ممبر به کانال خصوصی تلگرام خواهد بود.
ادامه مطلب: تعمیر گوشی سامسونگ
نحوه اضافه کردن ممبر به کانال تلگرام (خصوصی و عمومی)
نتیجه
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه اضافه کردن ممبر به کانال تلگرام (خصوصی و عمومی) را یاد گرفتیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل همراه تماس گرفته و از آنها مشاوره دقیق تری بخواهید.
بیشتر بدانید:
قطعات یدکی آیفون 11 پرو
دوربین آیفون X
صفحه نمایش LCD M40 سامسونگ
در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در این زمینه کارشناسان شرکت موبایل کامپیوتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود، کافیست با شماره تلفن ثابت بدون پیش شماره زیر را شماره گیری نمایید.
9099070345
افزایش تعداد اعضای کانال تلگرام بسیار مهم است. بیش از 40 میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می کنند. همین جمله به تنهایی کافی است تا بدانید داشتن یک کانال تلگرامی موفق یکی از بهترین راه های کسب درآمد برای مردم و جذب مخاطب برای کسب و کارها است. اما کسانی که تجربه ایجاد کانال را داشته اند به خوبی می دانند که جذب مخاطب در تلگرام کار بسیار سختی است.
امروزه افراد و آژانس های تبلیغاتی با هزینه های بسیار بالا تعداد اعضای کانال تلگرام خود را افزایش می دهند، اما جالب است بدانید که اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید هزینه بسیار کمتری برای شما خواهد داشت.
در این مقاله از مجله فناوری ایده آل 26 روش کاربردی و کاربردی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید تعداد اعضای کانال تلگرام خود را افزایش دهید. اگر اکنون می خواهید کمتر در جیب خود برسید (پول کمتری خرج کنید) و بیشتر از تفکر و خلاقیت خود استفاده کنید، با ما همراه باشید.
چگونه تعداد اعضای کانال تلگرام را افزایش دهیم؟
فرض کنید شما کانال تلگرام خود را ایجاد کرده اید و از قضا یک کسب و کار کوچک نیز دارید که نیاز به دیده شدن و تبلیغات دارد. بدون شک قدم بعدی شما جذب مخاطب و افزایش تعداد اعضای کانالتان خواهد بود.
مشتریان بالقوه را به کانال خود جذب کنید!
بله، کاملاً درست است هرچه افراد بیشتری به کانال شما بپیوندند، احتمال موفقیت شما بیشتر است. به یاد داشته باشید که هر ایرانی که از تلگرام در گوشی هوشمند خود استفاده می کند مشتری بالقوه ای است که شما باید بتوانید او را جذب کنید.
طبیعتا اولین و البته ساده ترین راهی که برای افزایش تعداد ممبر کانال تلگرام به ذهنتان می رسد خرید ممبر است. اما به یاد داشته باشید که راه اول اغلب اشتباه است و برای یافتن راه درست باید زمان بیشتری را اختصاص دهید و البته فکر و خلاقیت بیشتری داشته باشید. پس فعلا بیایید پرونده خرید ممبر (واقعی و جعلی) را ببندیم.
خب، احتمالاً سؤال شما هنوز بی پاسخ است. چگونه تعداد اعضای کانال تلگرام را افزایش دهیم؟ بیایید با هم به این سوال دشوار اما جذاب پاسخ دهیم. در ادامه 26 روش استراتژیک را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با تکیه بر تلاش و البته خلاقیت خود مشتریان بالقوه را به کسب و کار تلگرامی خود جذب کنید!
به کانال تلگرام خود سفارش دهید
اگر کانال شما ساکت است و افراد کمی آن را دوست دارند، حتما مشکلی وجود دارد! یک مرور کلی از کانال خود داشته باشید؛ آیا عکس پروفایل شما به اندازه کافی جذاب است؟ آیا از نام و شناسه درست استفاده کردید؟ بیوگرافی کانال شما چقدر می تواند جذاب باشد؟ آیا پیام های شما واترمارک شده است؟
عقل مردم در چشم آنهاست!
متاسفانه هر چقدر هم بخواهیم این گفته را تکذیب کنیم، باز هم باید بپذیریم که درست است! کانال خود را به گونه ای سازماندهی کنید که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر برسد. به یاد داشته باشید که زمان زیادی برای متقاعد کردن مخاطبان خود به کانال خود ندارید (در نگاه اول و چند ثانیه). از طرف دیگر، رقبای شما در تلاش هستند تا مخاطبانی مانند شما را جذب کنند، بنابراین مطمئن شوید که به کانال خود نظم مناسبی بدهید.
4 روش برتر ما برای افزایش ممبر کانال تلگرام به این دسته اختصاص دارد و در نگاه اول کسب و کار شما را جذاب می کند.
۱- عکس پروفایل مناسب طراحی کنید
اولین چیزی که کانال شما را به عموم معرفی می کند عکس پروفایل است. اگر این تصویر مناسب شما نباشد، در اولین قدم شکست خواهید خورد. حتی اگر برای قسمت های دیگر سخت کار کرده باشید. عکس پروفایل مناسب می تواند در همان نگاه اول حس مثبتی را به مخاطب القا کند و او را تشویق کند که از کانال شما بازدید کند و زمان بیشتری را با شما سپری کند.
پس اولین قدم شما برای افزایش ممبر کانال تلگرام مشخص شد. عکس پروفایل مناسب طراحی و انتخاب کنید! اما برای این کار چه توصیه ای را باید رعایت کرد؟
عکس پروفایل باید نشانگر کسب و کار شما باشد
حتما عکس نمایه خود را انتخاب کنید تا بتوانید در یک نگاه کسب و کار خود را برای مخاطبین خود توضیح دهید. برای این کار می توانید از برند یا لوگوی شرکت خود استفاده کنید. البته، به یاد داشته باشید که یک لوگو به تنهایی ممکن است همیشه عکس پروفایل مناسب شما را ایجاد نکند. بنابراین می توانید آن را با عناصر دیگر ترکیب کنید.
آیا این تصویر نشان دهنده کسب و کار من است؟
همیشه قبل از انتخاب تصویر برای نمایه خود این سوال را از خود بپرسید. سعی کنید عکس انتخابی خود را به چند نفر دیگر نشان دهید و از نظرات و واکنش های آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که عکس نمایه شما در اندازه بسیار کوچک به مخاطبین قیف نمایش داده می شود. بنابراین شما فضای زیادی برای خلاقیت ندارید. اما باید از این فضای کوچک نهایت استفاده را ببرید.
ابعاد مناسب را در نظر بگیرید
هر شبکه اجتمای یا پیامرسانی یک اندازه مشخص را برای نمایش تصویر پروفایل کاربران در نظر میگیرد. تلگرام نیز از این قائده مستثنی نیست. بنابراین زمانی که در حال طراحی تصویر پروفایل خود هستید، ابعاد استاندارد تلگرام را در نظر داشته باشید.
ابعاد استاندارد عکس پروفایل در تلگرام 512 پیکسل در 512 پیکسل است. به عبارتی عکس پروفایل شما با این ابعاد در بالای کانال نمایش داده می شود. بنابراین هنگام انتخاب حتما به این فاکتور توجه کنید.
هشدار:
وقتی از تصاویر بزرگتر از اندازه استاندارد برای عکس نمایه خود استفاده می کنید، سیستم عامل شما به طور خودکار اندازه تصویر را هنگام بارگذاری کاهش می دهد و تصویر نمایه شما را تار و نامفهوم می کند. همچنین توصیه می کنیم عکس پروفایل خود را با فرمت PNG آپلود کنید.
حواستان به نسخه دسکتاپ نیز باشد
درست است که تلگرام یک اپلیکیشن موبایلی است، اما یادتان باشد که نسخه دسکتاپ هم دارد و عده ای از طریق کامپیوتر و لپ تاپ به این پیام رسان متصل می شوند. بنابراین مطمئن شوید که عکس پروفایل خود را در نسخه دسکتاپ نیز بررسی کنید.
2- نام و آدرس کانال را درست انتخاب کنید
انتخاب یک نام و آدرس جذاب و حرفه ای می تواند کانال شما را از رقبا متمایز کند. می توانید نام کانال را به زبان فارسی یا انگلیسی انتخاب کنید. اما آدرس یا همان لینک باید انگلیسی نوشته شود.
توصیه مهم!
از آنجایی که مخاطبین شما در تلگرام ایرانی هستند توصیه می کنیم نام کانال فارسی را انتخاب کنید. هرچه نام انتخابی به برند تجاری شما نزدیکتر باشد، بهتر است. بهتر است آدرس را به زبان انگلیسی انتخاب کنید. از نوشتن آدرس سایت به زبان فنلاندی (ترجمه انگلیسی کلمات فارسی) خودداری کنید.
لینک یا آدرس کانال وسیله ارتباط شما با مخاطبین جدید است. به عبارت دیگر مخاطبین تلگرام با کلیک بر روی این لینک می توانند به کانال شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین زمان زیادی را برای انتخاب آن صرف کنید. مطمئن باشید ارزشش را دارد.
3- بیوگرافی جذاب و مختصر بنویسید
بیو یا توضیحات می تواند به طور خلاصه برند و کسب و کار شما را به مخاطب معرفی کند. بنابراین باید با دقت زیادی تهیه شود. به یاد داشته باشید که فضای زیادی برای بیوگرافی خود باقی ندهید. بنابراین استفاده از این فضا تا حد امکان بسیار مهم است.
کوتاه و مختصر بنویسید!
اضافات در بیو علاوه بر خسته کننده شدن مخاطب، فضای مهم و حیاتی شما را نیز اشغال می کند. یک بار دیگر باید به اهمیت نگاه اول و اینکه بیو دقیقا همان جایی است که برای جذب مخاطب نیاز دارید اشاره کنیم. هرچه جذاب تر و خلاقانه تر بنویسید، احتمال اینکه مخاطبان را به اعضای دائمی کانال تبدیل کنید، بیشتر می شود.
در زیر نمونه ای جذاب و مختصر از بیوگرافی آورده شده است:
هر روز می توانید روز خود را با نقل قول های انگیزشی از کانال ما به پایان برسانید
این بیو را با “نقل قول های انگیزشی در کانال ما” مقایسه کنید! بهترین چیست؟ خلاقیت خود را با نوشتن یک بیوگرافی مناسب توسعه دهید. نتیجه را خیلی زود خواهید دید.
سعی کنید مزایای شرکت خود را برای عموم در بیو خود بیان کنید، به یاد داشته باشید که مهم نیست که در شرکت خود اولین باشید یا نه! آنچه مهم است این است که شما متفاوت ترین هستید. بنابراین از هر فرصتی برای متمایز کردن خود از رقبای خود استفاده کنید.
4- برای کانال خود واترمارک طراحی کنید
سعی کنید به شرکت خود انحصار بدهید. اگر محصولات خود را در کانال به نمایش می گذارید، از یک واترمارک کوچک و زیبا برای تصاویر آنها استفاده کنید. از این واترمارک در تمام پست های کانال استفاده کنید.
واترمارکینگ شما را یک برند می کند!
شاید در ابتدا واترمارکینگ را خیلی جدی نگیرید. اما با گذشت زمان، این لوگوی کوچک شما را از سایر رقبا متمایز می کند و می توانید روی برند انحصاری خود حساب کنید.
از سوی دیگر، استفاده از واترمارک روی تصاویر و ویدیوهای کانال، مانع از کپی آسان فایلهای شما توسط دیگران (یا حداقل زحمت کپی کردن آنها) میشود.
علاوه بر این، استفاده از واترمارک نظم خوبی به فایل های چند رسانه ای منتشر شده در کانال شما می دهد.
در تولید محتوا حرفه ای باشید
محتوا پادشاه است! بدون شک هیچ جمله ای نتوانسته اهمیت تولید محتوا را نشان دهد. کانال شما بدون محتوا فقط یک صفحه پر زرق و برق اما خالی است! بنابراین تمام تلاش خود را بر روی تولید محتوای بهینه و حرفه ای متمرکز کنید. مخاطب در نهایت تصمیم می گیرد که با شما بماند یا شما را تنها بر اساس محتوایی که تولید می کنید، ترک کند.
محتوا رگ حیات دیجیتال مارکتینگ شماست!
وقتی یک کانال تلگرامی برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، در واقع قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارید. باید بدانید آنچه می تواند شما را در این زمینه موفق کند تنها «تولید محتوای حرفه ای» است. محتوای خوب نه تنها به ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما کمک می کند، بلکه به بقیه بازاریابی دیجیتال شما نیز کمک می کند. بدون محتوا، چرخ های کسب و کار آنلاین شما صاف خواهد شد!
ما به شما کمک می کنیم محتوای عالی تولید کنید! محتوای خوب ممکن است اصطلاح ساده ای به نظر برسد، اما برای رسیدن به آن باید زمان، خلاقیت و تلاش زیادی را با هم ترکیب کنید. روش های بعدی که برای افزایش اعضای کانال تلگرام معرفی می کنیم به تولید محتوای حرفه ای اشاره دارد.
5- مخاطبان خود را به خوبی بشناسید
بدانید که برای چه کسی محتوا تولید می کنید! این کلمه کلیدی اصلی شما در تولید محتوا است. تولید محتوا برای کودکان با تولید آن برای بزرگسالان بسیار متفاوت است. بنابراین مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و استراتژی های خود را با توجه به علایق و سلیقه آنها تنظیم کنید.
بدانید که برای چه کسی محتوا تولید می کنید!
اگر کسب و کار شما در کفش کودکان است، محتوای خود را با روش راه رفتن بزرگسالان تطبیق ندهید! اصولا هیچ کودکی مسافت های طولانی را طی نمی کند و هر روز در جلسات شرکت نمی کند! اما تا زمانی که شما بخواهید بازی می کند و بالا و پایین می پرد. پس محتوای خود را بر اساس این فاکتور بنویسید…
پس از شناسایی جامعه هدف، تمامی جوانب آن را به دقت بررسی کنید. فروش کفش در مناطق گرمسیری مستلزم محتوایی است که در مناطق سردسیر خریدار نداشته باشد. بنابراین تا حد امکان در مورد ویژگی های مخاطبین خود دقیق باشید. جزئیات را آنقدر با دقت بررسی کنید که مخاطب احساس کند شما آنها را بهتر از خودشان می شناسید.
6- در تولید محتوا سبکی خلاقانه و خاص داشته باشید
هر چیزی که در کانال تلگرام خود ارسال می کنید باید مختص شما باشد. محتوا را به گونه ای ایجاد کنید که مخاطب احساس کند نمی تواند محتوای شما را در کانال دیگری ببیند! البته گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. اما با کمی خلاقیت و صرف زمان می توانید به آن برسید.
از همه جا الهام بگیرید!
از آنجایی که تصمیم به تولید محتوای خلاقانه دارید، باید دیدگاه خود را نسبت به همه چیز تغییر دهید. حالا به هر کجا که نگاه می کنید، سعی کنید از آن الهام بگیرید. در پیادهرو، مترو، سینما، رستوران، کتابخانه، وبسایتها و غیره، هر کجا که هستید و هر چیزی که به آن نگاه میکنید، میتواند شما را برای تولید یک تصویر، ویدیو یا محتوای متنی خلاقانه ترغیب کند.
داشتن ذهنی باز و پذیرا نیز عامل مهمی در تولید محتوای خاص است. سعی کنید به هر کلمه گوش دهید، به هر پیشنهادی فکر کنید و هیچ ایده ای را با بی تفاوتی نادیده نگیرید. به یاد داشته باشید، دقیق بودن، حتی در تولید محتوا، بسیار دشوار است! اما این تنها راه شما برای پیشی گرفتن از رقبایتان است.
7- محتوای با کیفیت و با ارزش تولید کنید
خاص بودن همیشه نشانه برتری نیست! چیزی که محتوای خلاقانه را ارزشمند می کند کیفیت آن است. کیفیت محتوا هیچ تعریف ساده و مشخصی ندارد. با این حال سعی کنید محتوایی که تولید می کنید از نظر فرم و محتوا کیفیت بالایی داشته باشد و چیزی به مخاطب اضافه کنید. چیزهایی که قبلاً نمی دانست!
صادق باش!
محتوای ارزشمند بیش از هر چیز صادق است. هرگز به مردم دروغ نگویید. دروغ ممکن است در کوتاه مدت به کسب و کار شما سود برساند، اما به زودی اعتماد مشتریان و مخاطبین را از بین می برد و در نهایت به شهرت شما لکه دار می شود! بنابراین، چه در حال ارائه محصولات، چه مقاله نویسی یا هر زمینه دیگری که در آن فعالیت می کنید، همیشه با مخاطبان خود صادق باشید! صداقت می تواند کیفیت و ارزش محتوای شما را دو چندان کند.
سعی کنید در تمام زمینه هایی که در آن کانال تلگرام ایجاد کرده اید خود را به روز نگه دارید. همیشه در مورد آخرین داده ها و اطلاعات در حوزه تخصصی خود تحقیق کنید. به روز بودن به شما این امکان را می دهد که همیشه یک قدم جلوتر از رقبا باشید. به علاوه، شما همیشه چیز جدیدی برای ارائه به مخاطبان خود دارید، و این دقیقاً همان چیزی است که “محتوای با کیفیت و ارزشمند” به معنای آن است.
8- سعی کنید مخاطب را با محتوا درگیر کنید
هرگز اجازه ندهید مخاطب فقط یک بار خواندن مطالب شما را تمام کند. شما باید محتوا را طوری ایجاد کنید که خواننده، شنونده یا بیننده را درگیر کند. او و دانشش را به چالش بکشید و مجبورش کنید با شما بحثی را شروع کند.
مخاطب را به پرسش و پاسخ وادار کنید!
اخیرا پیام رسان تلگرام، امکان کامنت گذاشتن در کانال را نیز فراهم کرده است. از این فرصت طلایی استفاده کنید و محتوا را به شکلی تولید کنید که مخاطبین برای شما کامنت بگذارند. سعی کنید در پستهای کانال، از ممبرها سوال بپرسید و نظر آنها را جویا شوید، آنها را تشویق کنید تا از تجربههایشان برای شما بگویند و یا حتی آنها را با همدیگر وارد بحث کنید.
هرگز اعضای کانال را تنها نگذارید! آنها را عادت ندهید که بیایند و مطالب شما را بخوانند و بروند. زمان اعضای کانال خود را برنامه ریزی کنید و آنها را تشویق کنید که در کانال شما وقت بگذارند. تنها راه رسیدن به این هدف، تولید محتوای خاص، جذاب، باکیفیت و جذاب است.
9- از محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کنید
به یاد دارید که در ابتدای مقاله چگونه گفتیم که عقل مردم در چشم آنهاست؟ این جمله همچنان صادق است! بنابراین جذابیت بصری را به پست های کانال خود اضافه کنید. استفاده از تصاویر جذاب و ویدیوهای سرگرم کننده می تواند باعث وفاداری مخاطبان در کانال شما شود.
10- طبق تقویم محتوایی اقدام کنید
آنقدر پست ارسال نکنید که عموم شما را فراموش کنند و آنقدر فعال نباشید که آنها را خسته کنید. این دو چیز لبه های یک شمشیر هستند و می توانند به همان اندازه برای شما خطرناک باشند.
در پست های خود منظم باشید!
اگر بتوانید برنامه ریزی دقیقی برای ارسال پست در کانال داشته باشید، تاثیر زیادی در حضور مخاطبان در کانال خواهید داشت. اعضای خود را عادت دهید که هر روز و در زمان خاصی منتظر پست های شما باشند.
از پیام های طولانی خودداری کنید. اعضای شما تا حدی با شما خواهند ماند و پس از آن می توانند کانال شما را ترک کنند. یک پست طولانی و خسته کننده می تواند اعضای کانال را خسته کند و این عامل باعث می شود که دیگر تمایلی به حضور در کانال شما نداشته باشند.
11- از ایموجی ها بهترین استفاده را ببرید
ایموجیها یکی از قابلیتهای جذاب تلگرام محسوب میشوند. اگر بتوانید به درستی و در خلال محتوا از آنها استفاده کنید، جذابیت پستها را دوچندان خواهید کرد. فراموش نکنید که هرکدام از ایموجیهای تلگرام، یک منظور خاص را میرسانند؛ بنابراین از آنها در جای مناسبشان استفاده کنید.
هر ایموجی پیام خاصی دارد!
فرض کنید در حال ایجاد یک پست تفکر برانگیز هستید، آیا استفاده از ایموجی های خنده برای این محتوا اشکالی ندارد؟ آیا می توان از ایموجی گریان در پستی درباره شادی و موفقیت استفاده کرد؟ بسته به نوع محتوایی که تولید می کنید باید از ایموجی های مناسب استفاده کنید.
12- انتشارات تبلیغاتی را کاهش دهید
بسیاری از کانال های تلگرام از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند. به عبارت دیگر، ممکن است لازم باشد تعداد مشخصی آگهی در روز ارسال کنید. اما باید بدانید که افزایش این انتشارات، در دراز مدت، کاربران را از کانال شما دور می کند.
درست تبلیغ کنید!
علاوه بر کنترل تعداد پست های تبلیغاتی، نوع محتوایی که تبلیغ می کنید نیز بسیار مهم است. هرگز برای کسب درآمد به محصولات یا کانال های تبلیغاتی نامناسب بسنده نکنید. این ممکن است در کوتاه مدت برای شما مفید باشد، اما مطمئناً به مرور زمان اعضای کانال شما را کاهش می دهد.
با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید
ارتباط و تبادل لینک را فراموش نکنید. شما نمی توانید به تنهایی مخاطبان کانال خود را افزایش دهید. چون نیاز به دیده شدن دارید. برای افزایش اعضای کانال تلگرام باید توسط کانال های دیگر تبلیغ شوید، در گروه های تلگرامی فعال باشید، کانال خود را در سایت ها تبلیغ کنید و…
روش های زیر برای افزایش تعداد اعضای کانال تلگرام به تعامل با سایر حوزه ها اختصاص دارد.
13- با کانال های دیگر تعامل داشته باشید
سعی کنید با ادمین های دیگر کانال های تلگرامی ارتباط برقرار کنید و با آنها در تعامل باشید. ارسال پست های خود در کانال های محبوب تلگرام به طور قابل توجهی شانس افزایش ممبر کانال شما را افزایش می دهد.
می توانید پول خرج کنید و از کانال های محبوب تلگرام بخواهید که برای شما تبلیغ کنند. این باعث می شود که کانال شما توسط تعداد زیادی از اعضای تلگرام در یک مکان و در مدت زمان کوتاهی دیده شود.
14- پست های خود را در سوپرگروه ها منتشر کنید
سوپرگروه های تلگرام مکانی عالی برای دریافت تبلیغات رایگان برای کانال شما هستند. به راحتی وارد این گروه ها شوید و پیام های خود را در آنجا ارسال کنید. البته باید به قوانین گروه هم توجه کرد. زیرا فعالیت بیش از حد در این گروه ها می تواند منجر به اخراج یا حتی محرومیت شما شود.
15- لینک کانال خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید
می توانید کانال خود را در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و غیره تبلیغ کنید. برای این کار کافیست لینک کانال را در صفحه ای که در این شبکه ها ایجاد کرده اید قرار دهید. این باعث می شود کانال شما بیشتر دیده شود و افراد بیشتری به آن بپیوندند.
16- لینک کانال خود را در وب سایت ها قرار دهید
اگر برای برند یا کسب و کار خود وبسایت طراحی کرده اید، می توانید لینک کانال تلگرام را نیز در آنجا قرار دهید. این کار باعث می شود در وب سایت خوب به نظر برسید و در نتیجه تعداد اعضای کانال تلگرام شما افزایش یابد.
17- 200 ممبر اولیه به کانال خود اضافه کنید
پیام رسان تلگرام بسیاری از ویژگی های خود را زمانی فراهم می کند که کانال شما حداقل 200 عضو داشته باشد. برای این کار می توانید آشنایان و دوستان نزدیک خود را از طریق شماره تماس آنها به کانال خود اضافه کنید. اما این کار برای راه اندازی کسب و کار شما در کانال تلگرام لازم و ضروری است.
برای این کار می توانید از دوستان و آشنایان خود نیز کمک بگیرید. هر کدام از این افراد می توانند کانال شما را به دوستان و خانواده خود معرفی کنند.
تبلیغات را امتحان کنید
صحبت در مورد اهمیت تبلیغات تکرار و تکرار است. بدون تبلیغات، شما دیده نخواهید شد و بدون دیده شدن، هیچ شانسی برای رقابت در بازار آنلاین نخواهید داشت. پس ریسک کنید و مبلغی را برای تبلیغ کانال و کسب و کار خود کنار بگذارید. قول می دهیم پشیمان نشوید
درست تبلیغ کنید!
تبلیغات کاذب به همان اندازه بد است که بدون تبلیغات. روش های تبلیغاتی موثر را شناسایی کنید و بر اساس آن اقدام کنید. به یاد داشته باشید که تبلیغات به هیچ وجه هزینه نیست. بلکه سرمایه گذاری است که قطعاً نتیجه آن را خواهید دید. البته به شرطی که این کار را درست و اصولی انجام دهید.
در ادامه راه های موثر برای افزایش اعضای کانال تلگرام و یافتن بهترین راه های تبلیغاتی در این پیام رسان محبوب را بررسی خواهیم کرد.
18- با ممبر بالا در کانال های تلگرام تبلیغ کنید
اولین جایی که می توانید برای تبلیغ کانال خود به آن تکیه کنید، کانال های شلوغ و پرطرفدار تلگرام است. این کانال ها با توجه به تعداد ممبر زیاد، محیطی مناسب برای قابل مشاهده بودن فعالیت کانال شما محسوب می شوند.
فریب اعضای جعلی را نخورید!
واقعیت این است که بسیاری از کانال های تلگرام از ممبرهای جعلی برای افزایش ممبر استفاده می کنند. پس مراقب کانالی که برای تبلیغ انتخاب میکنید باشید. زیرا ممکن است در یکی از این کانال های جعلی گرفتار شوید و پول خود را هدر دهید. بهترین راه برای سنجش واقعی یا جعلی بودن اعضای یک کانال این است که به پست های آنها نگاه کنید. اگر تعداد بازدید از پست متناسب با تعداد اعضا نباشد، به احتمال زیاد بسیاری از اعضای این کانال خیانت می کنند.
برای یافتن کانال های شلوغ می توانید در اینترنت جستجو کنید و از دوستان و آشنایان خود بپرسید. یک تبلیغ خوب در یک کانال محبوب می تواند اعضای کانال شما را یک شبه چند برابر کند.
19- در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
همچنین می توانید کانال خود را در شبکه های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام تبلیغ کنید. قیمتی که توسط صفحات فعال این شبکه های اجتماعی برای تبلیغات به شما پیشنهاد می شود به یکی از سه روش زیر خواهد بود:
تبلیغات ساعتی: پست تبلیغاتی شما برای مدت زمان مشخصی (مثلاً 24 ساعت) در صفحه باقی می ماند.
تبلیغات کلیک شده: شما بر اساس تعداد کلیک روی پست تبلیغاتی خود پرداخت خواهید کرد.
تبلیغات مبتنی بر نمایش: بر اساس تعداد دفعاتی که پست تبلیغاتی شما دیده شده است، پرداخت خواهید کرد
شما می توانید هر یک از این نرخ ها را بر اساس صلاحدید خود انتخاب کنید و بر اساس آن کانال تلگرام خود را تبلیغ کنید.
20- کانال خود را در بسترهای تبلیغاتی تبلیغ کنید
یکی دیگر از راه های افزایش اعضای کانال تلگرام، تبلیغات در پلتفرم های تبلیغاتی است. این پلتفرم ها تا حد زیادی در تبلیغات تخصص دارند و می توانند کانال شما را در معرض دید افراد زیادی قرار دهند. برخی از مهمترین بسترهای تبلیغاتی عبارتند از:
تو بودی
دیدوگرام
ادشات
عبور
تولگرام
تبلیغات و تلگرام
چیکا
Adsense
رمز و راز
یک رول بردارید
واگرا
این پلتفرم ها به دلیل فعالیت گسترده اینترنتی که دارند می توانند انواع کاربران فضای مجازی را به کانال شما جذب کنند.
در مدیریت کانال خود خلاق باشید
همانطور که بارها گفته شد، رمز موفقیت شما در تلگرام و به طور کلی بازاریابی آنلاین، خلاقیت است. هرچه ایده های جدید بیشتری بتوانید استفاده کنید، میزان موفقیت شما بیشتر خواهد بود. بنابراین، کانال خود را تا حد امکان خلاقانه مدیریت کنید.
چند نمونه از ایده هایی که می توانید در کانال خود برای افزایش اعضای کانال تلگرام پیاده سازی کنید:
21- مسابقات مهیج را شروع کنید
برگزاری مسابقات همیشه یک راه عالی برای جذب عموم است. اما بدانید که رقبای شما نیز همین فکر را کرده اند و مسابقات خود را راه اندازی کرده اند. بنابراین لازم است در اینجا کمی خلاقیت به خرج دهید و کمی هیجان به مسابقات خود اضافه کنید.
صادق باش!
اگر مسابقه ای برگزار کنید قطعا برای برندگان جوایزی خواهید داشت. بسیار مهم است که در پرداخت این پاداش ها کاملاً صادق باشید. هرگز به اشتراک جوایز بین دوستان خود فکر نکنید و از پرداخت هزینه برای آنها اجتناب کنید! این به اعتبار و اعتبار برند شما آسیب جدی وارد می کند. پس دستتان را در جیبتان بگذارید و به قولی که به اعضای کانالتان داده اید عمل کنید.
برای ایده گرفتن برای برگزاری مسابقات می توانید به کانال ها و سایت های معتبر خارجی مراجعه کنید و از آنها الهام بگیرید.
22- از اعضای ربات استفاده کنید
رباتها به گونهای برنامهریزی شدهاند که میتوانند از طرف کانال شما به گروهها و کانالهای دیگر دسترسی داشته باشند و اعضا را تبلیغ و جذب کنند. البته تلگرام استفاده از این ربات ها را غیرقانونی می داند و در صورت مشاهده حضور آنها در کانال شما می تواند شما را جریمه کند.
فعالیت ربات را محدود کنید!
اگر قصد دارید از یکی از ربات های عضو استفاده کنید، باید فعالیت آن را در روز یا شب محدود کنید. ربات را طوری پیکربندی کنید که در ساعات روزانه تعداد محدودی دعوت نامه برای کاربران تلگرام ارسال کند و از طرفی شب ها آن را کاملاً غیرفعال کنید. به این ترتیب تلگرام متوجه حضور ربات در کانال شما نخواهد شد. به عبارت دیگر، ربات را طوری پیکربندی کنید که مانند یک انسان رفتار کند.
این ربات ها می توانند به شما در افزایش اعضای کانال تلگرام کمک کنند. البته به شرطی که فعالیت آنها به درستی تنظیم شود.
23- حمایت مالی
حضور اسپانسرها چه کوچک و چه بزرگ امروزه در همه شرکت ها رایج است. برندهای تجاری در ازای دریافت مبلغی از یک سلبریتی یا گروه حمایت می کنند و در مقابل این افراد و گروه ها برند مورد نظر را تبلیغ می کنند.
بسته به اندازه کسب و کار یا کانال تلگرام خود، می توانید از افراد یا گروه ها حمایت مالی کنید و از محبوبیت و شهرت آنها استفاده کنید.
این روش ها را فراموش کنید
تا اینجا موارد و روش هایی که می تواند منجر به افزایش تعداد اعضای کانال تلگرام شما شود را بررسی کرده ایم. حال قصد داریم مواردی را معرفی کنیم که باید آنها را کاملا فراموش کنید. زیرا این روش ها منجر به شکست شما در مدیریت کانال می شود.
24- یک ممبر تقلبی بخرید
اگر سری به دنیای اینترنت بزنید، با وب سایت ها، صفحات مجازی و کانال های زیادی در فروش ممبرهای جعلی تلگرام مواجه خواهید شد. توصیه می کنیم حتی به آن فکر نکنید. اعضای جعلی نه تنها به افزایش عضویت کانال تلگرام شما کمکی نمی کنند. اما حتی می توانند تاثیر منفی روی این موضوع بگذارند.
اعضای جعلی به شما کمکی نمی کنند!
اول از همه، به خاطر داشته باشید که بیش از 50٪ (و حتی بیشتر) از اعضای جعلی که خریداری می کنید به سرعت از کانال شما ناپدید می شوند. از طرفی این ممبرها باعث افزایش بازدید کانال شما نمی شوند و مشخص است که در لیست اعضای کانال شما جعلی هستند.
پس برای همیشه دور اندام های دروغین خط بکشید و آنها را فراموش کنید.
25- یک ممبر واقعی بخرید
خرید ممبر واقعی کمکی به افزایش ممبر کانال تلگرام شما نمی کند. شاید فکر کنید که این اعضا واقعی هستند و می توانند بازدید کانال ما را افزایش دهند، اما واقعاً اینطور نیست. زیرا از یک طرف هیچ تضمینی برای واقعی بودن آنها وجود ندارد و از طرف دیگر این ممبرها در اولین فرصت از کانال شما خارج می شوند.
پس خرید ممبر واقعی را فراموش کنید و سعی کنید با روش های درست و ابتدایی اعضای کانال خود را افزایش دهید.
26- خرید تور
بازدید از پست های یک کانال از جهاتی مهم ترین معیار برای قضاوت در مورد تعداد اعضای واقعی آن است. به همین دلیل، بسیاری از کانال ها با خرید بازدید سعی می کنند خود را به عنوان یک کانال بزرگ و شلوغ بگذرانند.
پیشنهاد می کنیم در این دسته قرار نگیرید و سعی کنید تعداد بازدیدهای پست های خود را به شکلی مناسب و حرفه ای افزایش دهید.
آیا می توان از تلگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟
واقعاً چه چیزی بهتر از تلگرام برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار؟ بیش از 40 میلیون ایرانی عضو پیام رسان تلگرام هستند و به صورت مستمر و روزانه از آن استفاده می کنند. مطمئن باشید با توجه به محبوبیت روز افزون این اپلیکیشن، روز به روز بر تعداد ایرانیان تلگرام افزوده خواهد شد.
فضایی مناسب برای بازاریابی!
بنابراین ما در مورد فضایی صحبت می کنیم که بیش از نیمی از جمعیت ایران عضو آن هستند. ماجرا وقتی جالب می شود که بدانید افرادی که هنوز عضو تلگرام نشده اند اکثرا جوان یا مسن هستند که علاقه ای به فناوری ندارند. بنابراین اکثر افرادی که در تلگرام نیستند جزء جامعه هدف کسب و کار شما نیستند!
با یک دو تا چهار ساده می توانیم بفهمیم که جایی بهتر از تلگرام برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود پیدا نخواهید کرد. بنابراین ایجاد کانال تلگرام و مدیریت آن در حال حاضر برای شما واجب تر از نان به نظر می رسد.
چرا باید افزایش ممبر تلگرام واقعی باشد؟
پاسخ به این سوال بسیار ساده است: شما می خواهید مشتریان بالقوه را به کانال خود جذب کنید و آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. آیا یک اکانت تخیلی و جعلی تلگرام می تواند برای شما مشتری واقعی شود؟
بنابراین باید تمام وقت و انرژی خود را صرف شناسایی افراد واقعی و ادغام آنها در کانال تلگرام خود کنید. خرید ممبرهای جعلی می تواند میانبری برای افزایش اعضای کانال تلگرام باشد. اما مطمئن باشید که این میانبر کمکی به رشد کسب و کار و بازاریابی آنلاین شما نخواهد کرد.
اگر تا به حال به خرید ممبرهای جعلی و غیر واقعی تلگرام فکر کرده اید، آن را فراموش کنید و دور آن خط بکشید. زیرا نه تنها به زمان و انرژی نیاز دارد، بلکه به شما کمک نمی کند تا به هدفی که در ذهن دارید نزدیک شوید.
آخرین کلمه
هر آنچه برای افزایش ممبر کانال تلگرام لازم بود در این مقاله توضیح داده شده است. حالا این بستگی به شما، خلاقیت شما، انرژی و زمانی که برای آن اختصاص می دهید و همچنین جدیتی که در این کار دارید دارد. به یاد داشته باشید که هزاران نفر همزمان با شما در تلاش برای بهبود کانال خود هستند. بنابراین شما حتی فرصتی برای به تعویق انداختن آن ندارید.
در پایان از شما همراهان همیشگی ایده آل تک خواهشمندیم اگر روش دیگری برای بهبود وضعیت کانال های تلگرامی می شناسید حتما در قسمت نظرات این مطلب با ما و سایر خوانندگان این مجله به اشتراک بگذارید.
پاسخ به برخی از سوالات متداول
چگونه ممبر فیک بسازیم ؟
می توانید از شماره های مجازی استفاده کنید و با هر یک از این شماره ها یک اکانت تلگرام بسازید. سپس این اکانت های جعلی را به کانال خود اضافه کنید. البته این کار زمان بر است و برای شما مفید نیست.
چگونه در کانال تلگرام بیش از ۲۰۰ نفر ادد کنیم؟
برای این کار می توانید از شماره دوستان و آشنایان خود که در لیست مخاطبین شما ظاهر می شوند استفاده کنید. به راحتی می توانید افرادی که اکانت تلگرام دارند و شماره آنها را دارید به کانال اضافه کنید.
تفاوت کانال و گروه تلگرام چیست ؟
کانال یک صفحه بسته است که فقط ادمین ها و ادمین ها می توانند پست بگذارند و اعضا فقط می توانند این پست ها را ببینند. در گروه های تلگرام، هرکسی که عضو شود می تواند پست بگذارد.
تفاوت کانال عمومی و خصوصی چیست ؟
یک کانال عمومی را می توان با جستجو در برنامه تلگرام پیدا کرد. در حالی که کانال های خصوصی با جستجو به کاربر نمایش داده نمی شوند. ضمنا آدرس کانال خصوصی را خود تلگرام تعیین می کند اما برای کانال عمومی می توانید آدرس مورد نظر را وارد کنید.
3.5 | (6)